مودیز: ایران در جایگاهی مناسب برای ورود به بازار بین‌المللی است

یکی از مدیران آژانس رتبه بندی مودیز اعلام کرد ایران به لحاظ مالی و ساختاری، در جایگاه مناسبی برای ورود مجدد به بازار بین‌المللی قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آژانس رتبه‌بندی مودیز اعلام کرد ایران به لحاظ مالی و ساختاری در جایگاه مناسبی برای ورود مجدد به بازار بین المللی قرار دارد.

پایگاه اینترنتی «سی پی آی فایننشال» گزارش داد: آتسی شث ، یکی از مدیران برنامه ریزی شرکت مودیز، گفت:« تخفیف تحریم ها، دسترسی ایران را به صد و پنجاه میلیارد دلار از درآمدهای خارجی مسدود شده اش فراهم می کند. ما پیش بینی می کنیم این روند به اجرای طرح های سرمایه گذاری، بهبود تولید نفت، افزایش رشد تولید ناخالص داخلی از رقم پنج درصد در سال 17 - 2016 منتهی شود.»

اقتصاد 417 میلیارد دلاری ایران، که دومین اقتصاد در خاورمیانه پس از عربستان سعودی است، تنوع بیشتری در صادرات خود نسبت به دیگر صادرکنندگان نفتی این منطقه صورت داده است. با این حال مودیز پیش بینی می کند لغو تحریم های نفتی، به جریان افتادن سرمایه گذاری داخلی در ایران منتهی شود، که به احیای زیرساخت های قدیمی نفتی ایران کمک می کند. 

خانم شث گفت:« تحریم های بین المللی بدین معنی است که ایران باید خود را با واقعیت درآمدهای پایین نفتی و اجرای اصلاحات ساختاری زودتر از دیگر صادرکنندگان نفت، هماهنگ کند. اغلب کشورهای دیگر وابسته به نفت تازه در آغاز مسیر بررسی اصلاحات مالی ساختاری هستند.

حساب های مالی و سرمایه‌ای ایران همچنان در برابر شوک های خارجی انعطاف پذیر باقی می ماند. هدف از گزارش آژانس رتبه بندی مودیز، صرفا ارائه اطلاعات جدیدی به بازار است و این گزارش بیانگر هیچ اقدام رتبه بندی از سوی این آژانس نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار