امروز؛ رای‌گیری برای لایحه‌ای ضد ایرانی در مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه‌شنبه بار دیگر لایحه ضد ایرانی خود را به رای می گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، مجلس نمایندگان امروز لایحه ای را به رای می گذارد که هدف آن تحت فشار قرار دادن باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، برای مجازات ایران به علت آزمایش موشک های بالستیک است.

این لایحه تصویب شده بود؛ اما یک بار به علت غایب بودن تعداد زیادی از نمایندگان رای گیری باطل شد و یک بار نیز به علت برف و کولاک شدید به تعویق افتاد.

لایحه اواسط ژانویه (ماه دی) ارائه شد. آن زمان حتی دموکراتها نیز از این که دولت مجازات مالی وعده داده شده خود علیه ایران را به تعویق انداخت، ناراحت شدند.

مجلس نمایندگان سیزدهم ژانویه لایحه را به رای گذاشت که با رای 191 در مقابل 106 تصویب شد، اما صد و سی و هفت نماینده در رای گیری شرکت نداشتند. جمهوری خواهان با ابطال رای موافقت کردند، اما رای گیری هفته پایانی ژانویه نیز به علت برف و کولاک انجام نشد و به این هفته موکول شد.

در ضمن،‌ توافق هسته‌ای به طور رسمی به اجرا درآمد و اوباما دستور لغو تحریم ها را صادر کرد. وزارت خزانه داری نیز درست چند ساعت بعد از مبادله زندانیان ایران و آمریکا، دهها شرکت و شخص ایرانی را به علت نقش در برنامه موشکی ایران تحریم کرد.

مشاوران جمهوریخواه می گویند که هدف لایحه هنوز هم تحت فشار قرار دادن اوباما در خصوص توافق هسته ای ایران است. 

انتظار می رود که اکثر دموکراتها با لایحه مخالفت کنند. فقط سه دموکرات در ژانویه به آن رای دادند. دموکراتها آن زمان معتقد بودند که لایحه مذکور مانع لغو موثر تحریم ها از سوی دولت می شود.

کاخ سفید نیز ماه گذشته اعلام کرد اوباما لایحه را وتو می کند چرا که مفاد آن مانع اقدام دولت در لغو تحریم ها می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار