جان کربی : از کشته شدن خلبان اردنی اطلاع نداشتیم‎

جان کربی ضمن محکومیت اعدام خلبان اردنی توسط داعش گفت آمربکا و ائتلاف ضد داعش از کشته شدن خلبان اردنی توسط این گروه تروریستی در روز سوم ماه ژانویه سال جاری نداشته است.‎

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از وزارت دفاع آمریکا؛  جان کربی سخنگوی پنتاگون امروز در کنفرانس خبری خود پاسخگوی خبرنگاران بود.وی ضمن محکومیت اعدام خلبان اردنی توسط داعش گفت آمربکا و ائتلاف ضد داعش از کشته شدن خلبان اردنی توسط این گروه تروریستی در روز سوم ماه ژانویه سال جاری نداشته است.‎

جان کربی اعدام خلبان اردنی را یک عمل شنیع توصیف کرد و با خانواده وی ابراز همدردی نمود.وی گفت این اقدام داعش مثال و شاهد دیگری است که نشان می دهد این گروه چقدر خطرناک است.
کربی گفت به فشار و عملیات علیه داعش همراه با متحدین خود در عراق و سوریه ادامه می دهیم.وی نبرد با داعش را بلند مدت دانست و ارتش آمریکا را آماده حضور در این جنگ طولانی توصیف کرد.
سخنگوی پنتاگون گفت داعش یک ارنش نیست ، نیروهای آن در رفت و امد هستند و نوسان دارند.


جان کربی در مورد گروگان های دیگری که در اختیار داعش هستند گفت هیچگاه پیگیری و نظارت بر شرایط انها در آمربکا ازدستور کار خارج نشده است و ما پیگیر آزادی انان هستیم.
وی گفت داعش علی رغم از دست دادن مواضع خود ، منابع مالی اش و نیروی انسانی خود ، هنوز هم یک گروه خطرناک است.
او همچنین در مورد اخباری مبنی بر ارسال سلاح تهاجمی و سنگین به اوکراین گفت در این باره در آمربکا بحث هایی صورت گرفته است ، اما در حاضر سلاح های سبک و غیر مهلک در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته است.

گفتنی است دیروز ژنرال فیلیپ .ام. برد لاو که یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا است اعلام کرد به دلیل حمایت روسیه از جدایی طلبان و حمله های مکرر آنان علیه ارتش اوکراین و ناتو ، آمریکا قصد دارد سلاح های تهاجمی سنگین را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.
این مقام پنتاکون گفته بود در ماههای اخیر دولت اوباما قصد ارسال تجهیزات سنگی را برای ارتش اوکراین نداشت اما به دنبال محاصره نیروهای دولتی در شرق اوکراین و ضربات متعدد روس گرایان به انها ، دولت اوباما تصمیم گرفته است این سلاح ها را به دولت اوکراین بدهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار