گزارش بلومبرگ: احتمال افزایش 50 درصدی بهای نفت تا اواخر سال 2016+ نمودار

به نوشته بلومبرگ، به دنبال افزایش تقاضا و کاهش تولید آمریکا، تا پایان سال جاری میلادی بهای نفت به بشکه‌ای حدود 45 دلار خواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتایج به دست آمده از 17 بررسی مختلف بوسیله کارشناسان بلومبرگ نشان می‌دهد بهای نفت تا اواخر سال جاری میلادی حدود 15 دلار افزایش خواهد یافت. به این ترتیب، نفت خام در بورس نیویورک به 46 دلار به ازای هر بشکه در سه ماه پایانی سال خواهد رسید. نفت برنت نیز در لندن به بهای بشکه‌ای 48 دلار در همان دوره زمانی مبادله خواهد شد.

بنابر اعلام اداره اطلاعات انرژی، تولید آمریکا تا اواخر سال جاری میلادی با 7 درصد کاهش به 620 هزار بشکه در روز خواهد رسید. آژانس بین‌المللی انرژی نیز پیش‌بینی می‌کند میزان تولید کشورهای نفت‌خیز غیر اوپک تا 600 هزار بشکه در روز کاهش یابد. علاوه بر مسائل ذکر شده، افزایش تقاضا نیز در نیمه دوم سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌شود.

بنابر این گزارش، به دنبال گمانه‌زنی در خصوص برگزاری جلسه‌ای میان روسیه و اوپک برای کاهش تولید نفت خام، هفته گذشته بهای نفت «وست تگزاس اینترمیدیت» 4.4 درصد و نفت برنت 8 درصد افزایش یافت. بنابر گزارش 15 ژانویه (25 دی) شرکت «گلدمن ساکس،» به دنبال تعدیل تولید نفت و یکسان شدن عرضه و تقاضا، بهای طلای سیاه پیش از آغاز سال 2017 افزایش خواهد یافت.

آمریکا در ماه ژوئن سال 2015 با تولید 9.61 میلیون بشکه در روز، رکورددار شد. پیش‌بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 9.11 میلیون بشکه و در چهار ماه پایانی سال 2016 به 8.49 میلیون بشکه در روز برسد.

در ادامه این گزارش آمده است: «عبدالله البدری،» دبیر کل اوپک، معتقد است نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر این که عرضه و تقاضا امسال به تعادل خواهد رسید. او در یک کنفرانس خبری در لندن گفت: پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی تا میزان 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش یابد؛ در حالی که انتظار می‌رود تولید اعضای غیرعضو اوپک تا حدود 660 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

مقامات نفتی عراق پیش‌بینی می‌کنند بهای نفت خام به بشکه‌ای 50 دلار برسد. مقامات امارات نیز معتقدند با وجود افزایش عرضه ایران به دنبال توافق هسته‌ای این کشور، نفت مازاد در بازار کاهش می‌یابد.

در پایان این گزارش آمده است: در مجموع روند مداوم افزایش تقاضا و کاهش تولید آمریکا، شرایطی را فراهم خواهد کرد که بهای نفت تا پایان سال جاری میلادی به بشکه‌ای حدود 45 دلار برسد.

گزارش بلومبرگ: احتمال افزایش 50 درصدی بهای نفت تا اواخر سال 2016+ نمودار
نمودار افزایش بهای نفت در سال 2016

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار