افزایش بهای نفت پس از چراغ سبز روسیه به اوپک

بهای جهانی نفت چهارشنبه پس از اعلام آمادگی مسکو برای برگزاری نشست با اعضای اوپک، افزایش یافت.

افزایش بهای نفت پس از چراغ سبز روسیه به اوپک
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف،» وزیر امور خارجه روسیه، امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد اگر اعضای اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و دیگر تولیدکنندگان طلای سیاه، درخصوص برگزاری نشستی به منظور گفتگو بر سر کاهش تولید نفت‌خام، به توافق برسند، مسکو نیز در آن نشست شرکت خواهد کرد. اظهارات لاوروف باعث شد بهای نفت‌خام که برای سومین روز متوالی روند نزولی داشت، اندکی افزایش یابد.   

این در حالی است که پیش‌تر برخی تحلیلگران حوزه نفت، احتمال همکاری اوپک و روسیه را برای کاهش تولید نفت‌خام، بعید می‌دانستند. آن‌ها معتقدند افزایش بهایی که به قیمت کاهش تولید حاصل شود، به نفع کشورهای صادرکننده نفت‌خام نیست.

بهای نفت‌خام سه‌شنبه پس از انتشار گزارش‌ها درخصوص افزایش ذخایر نفتی آمریکا، بیش از پیش کاهش یافت. اما چراغ سبز امروز مسکو به اوپک اندکی باعث بهبود شرایط آشفته این روزهای بازار نفت شد. سرمایه‌گذاران این حوزه اکنون امیدوارند تولیدکنندگان بزرگ نفت‌خام اقداماتی جدی برای افزایش بهای آن، اتخاذ کنند.

صبح امروز، بهای نفت خام «دریای برنت» برای تحویل در ماه آوریل (فروردین 1395)، با 40 سِنت افزایش، به 33.12 دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت خام آمریکا نیز امروز با 46 سنت افزایش، 30.34 دلار در هر بشکه معامله شد.    

این در حالی است که روز گذشته، نفت‌خام دریای «برنت» برای تحویل در ماه آوریل (فروردین 1395)، با 1.70 دلار کاهش (معادل 5 درصد)، 32.54 دلار در هر بشکه معامله شد. بهای هر بشکه نفت‌خام «وست تگزاس اینترمیدیت» نیز دیروز، برای عرضه در ماه آینده میلادی، با 1.38 دلار کاهش، به 30.24 دلار رسید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار