نمایندگان پارلمان انگلیس: فروش سلاح به عربستان باید متوقف شود

گاردین نوشت: گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار توقف فوری فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان شدند.

نمایندگان پارلمان انگلیس: فروش سلاح به عربستان باید متوقف شود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه گاردین نوشت: گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس متشکل از همه احزاب خواستار تعلیق فوری فروش تسلیحات به عربستان سعودی و اجرای تحقیقات بین المللی مستقل درباره عملیات نظامی عربستان در یمن شدند. 

این درخواست به دنبال ارائه مدارکی از سوی سازمانهای امدادرسانی درباره حملات هوایی عربستان در یمن مطرح شد. سال گذشته دولت انگلیس مجوز صدور محموله تسلیحاتی به ارزش سه میلیارد پوند را به عربستان داده است. 

مواضع نادرست لندن در یمن
این نمایندگان در نامه‌ای به وزیر توسعه بین المللی انگلیس خواستند دولت از مخالفت با اجرای تحقیقات بین المللی مستقل درباره نقض قوانین بشردوستانه در یمن دست بردارد. طبق گزارش افشا شده سازمان ملل، عربستان سعودی در نقض قوانین بشردوستانه در یمن دخالت داشته است. در این نامه آمده است جای تعجب دارد که دولت انگلیس می تواند مدعی شود که در یمن قوانین بشردوستانه نقض نشده است. انگلیس فروش سلاح به عربستان را از زمان اقدامات مداخله جویانه این کشور در یمن بیشتر کرده است. در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما مدارکی در اختیار داریم حاکی از آنکه در شش ماه گذشته مجوز صدور تسلیحات به ارزش سه میلیارد پوند به عربستان داده شده است. 

فروش سلاح به سعودی ادامه دارد
مدیر کنترل سلاح در سازمان عفو بین الملل در انگلیس گفت: باعث تعجب است که انگلیس به فروش سلاح به عربستان در حالیکه تلفات غیرنظامیان در یمن افزایش یافته است، ادامه می دهد. اندرو اسمیت از فعالان مخالف با فروش سلاح گفت: شرایط بشردوستانه در یمن روز به روز در حال وخیم شدن است و دولت انگلیس در این امر دست دارد. فروش سلاح باید متوقف شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار