غافلگیری رادیو ایران برای دهه فجر/ «روز خوب پیروزی» در رادیو

رادیو ایران برنامه‌هایی در قالب هنری، طنز، مستند، ورزشی، محور گفتگو محور ویژه ایام دهه فجر تدارک دیده است.

غافلگیری رادیو ایران برای دهه فجر/ «روز خوب پیروزی» در رادیوبهنام احمدپور مدیر شبکه رادیویی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های رادیو ایران در ایام دهه فجر گفت: برنامه‌های روتین رادیو ایران در ایام جشنواره به سمت و سوی پیروزی انقلاب اسلامی گرایش دارد اما بعضی از برنامه‌ها ماموریت گرفته‌اند که در ایام دهه فجر جشنواره‌های هنری را پوشش دهند. برنامه «کافه هنر» در دهه فجر هر روز به مرور اتفاقات تئاتر، مصاحبه با عوامل نمایش‌ها و شرکت کننده خارجی، گفت‌وگو با کارشناسان درباره نمایش‌ها و وضعیت میزبانی سالن‌های تهران برای اجرای نمایش‌ها و همچنین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تئاتر فجر می‌پردازیم.
 
وی ادامه داد: در مورد فیلم فجر هم این فضا و خبرها را داریم. گفت‌وگو با عوامل برگزار کننده و فیلم‌های فجر که در همان روز اکران می‌شود را خواهیم داشت. همچنین مرور 33 سال جشنواره فیلم فجر، گزارش مردمی، تجلیل از پیشکسوتان اکران‌های مردمی از دیگر برنامه‌های کافه هنر در ایام جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
 
احمدپور در خصوص جشنواره موسیقی فجر اظهارداشت: همچنین 22 تا 30 بهمن که جشنواره موسیقی آغاز می‌شود به بحث درباره رویدادهای موسیقی، تکنیک و معرفی نوازنده، گفت‌وگو با موزیسین خارجی و داخلی، گزارش مردمی، همچنین موسیقی نواحی را در برنامه خواهیم داشت.
 
وی در خصوص برنامه «صبح انقلاب» عنوان کرد: این برنامه هر روز صبح از 12 تا 22 بهمن پخش می‌شود. از ابتدای روز اتفاقاتی که در حوزه جشنواره فجر و رویدادهایی که در طی روز قرار است اتفاق بیفتد را اطلاع رسانی می‌کنیم. همچنین موسیقی‌های مربوط به ایام دهه فجر و گزارش‌هایی از افراد برجسته علمی، فرهنگی، هنرمندان و ورزشکاران خواهیم داشت.
 
این تهیه‌کننده عنوان کرد: برنامه «خانواده‌ای به نام ایران» به جای خانه و خانواده هر روز به نقش یکی از شهرها در پیروزی انقلاب می‌پردازند و موقعیت فعلی آن شهر با فعالان شهر در زمان انقلاب صحبت می‌کنند، کارشناسی تاریخ و گزارش مردمی را خواهیم داشت.
 
احمدپور تصریح کرد: برنامه «نوبت ترانه» که هر روز ساعت 11:15 به ترانه انقلاب تبدیل می‌شود که موسیقی‌های درخواستی از شنوندگان از آثار انقلابی پخش خواهد شد. همچنین برنامه گفت‌وگو محور «اعترافات» که ویژه به وقایع 1300 به بعد دارد درباره صنعت نفت، مستشارات آمریکایی است که حتی از آرشیو محرمانه سازمان صداهایی را استفاده شده است.
 
وی در خصوص برنامه علمی ایام دهه فجر اظهار داشت: برنامه «دستاورد» با موضوع رخدادهای علمی ایران در حیطه انقلاب و بعد از انقلاب در حوزه دانش از 12 تا 22 بهمن پخش خواهد شد.

این تهیه کننده «ساعت خنده» را هدیه‌ای از شبکه ایران به مخاطبان دانست و گفت: از طرف رادیو ایران هدیه‌ای طنز را در نظر گرفته‌ایم با موضوعات اجتماعی و سیاسی هر روز از ساعت 19:05 در ایام دهه فجر پخش می‌شود. همچنین برنامه ورزشی «جام فجر» که دستاوردهای ورزشی پس از انقلاب و گفت‌و گو با چهره‌های موفق ورزشی را در برمی‌گیرد، هر روز ساعت 16:15 پخش می‌شود. «یک گام تا انقلاب» که از 12 تا 21 بهمن در 8 قسمت 45 دقیقه‌ای به صورت گفت‌وگو محور با بخش‌های مستند در خصوص شرایط قبل و بعد از انقلاب و ویژگی‌ برخی از شخصیت‌های پهلوی که یک کار تحقیقی است از رادیو ایران پخش می‌شود. «آن روزها» دیگر برنامه رادیو ایران است که در قالب مستند روایی با مستندات صوتی و اتفاقات باذکر دلایل به وجود آمده ساعت 14:45 از رادیو پخش می‌شود.
 
احمدپور در خصوص برنامه روز 22 بهمن خاطرنشان کرد: «روز خوب پیروزی» انعکاس راهپیمایی 22 بهمن که از ساعت 8:30 شروع می‌شود و تا اذان ظهر ادامه دارد. اینها مجموعه‌ای از ویژه برنامه‌های دهه فجر رادیو ایران خواهد بود.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار