پوشش رسانه‌ای کنگره‌ مبارزه با جریان‌های تکفیری در رادیو ایران

بحث‌هایی با حضور صاحب‌نظران، علمای اسلام از شیعه و سنی برای بررسی جریان‌های تکفیری در رادیو ایران پیگیری می‌شود.

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران در خصوص انعکاس کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به عنوان گروه فرهنگ و اندیشه با توجه به مسئولیت رسانه‌ای و با  درخواستی که از رسانه برای حضور در کنگره‌ها وجود داشت و با توجه به حساسیت‌هایی که در این سمینارها وجود دارد، این کنگره پوشش داده می‌شود.

وی افزود: با توجه با گستردگی کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، حضور افراد نخبه دنیا و اهمیت آن‌، از طرف مدیریت شبکه خواسته شد این مراسم به صورت حضوری پوشش داده شود و تیم برنامه‌ساز رادیو ایران علاوه بر تهیه گزارش، مصاحبه با افراد را هم داشته باشد.

وی در خصوص لزوم پوشش رسانه‌ای این رویداد گفت: هرچند که جوانان ایرانی با فضا و اندیشه‌های روز اسلام در ایران آشنا هستند؛ اما همچنین کنگره‌هایی برای پرهیز از اتفاقات انحرافی لازم است.

گودرزی درباره ارزیابی این کنگره خاطرنشان کرد: تنها رسانه‌ای بودیم که برای کنگره برنامه‌سازی کردیم و توانستیم با شخصیت‌های مهمی همچون آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله جعفر سبحانی، آقای دکتر ولایتی، آقای ملاصالحی (دبیر کنگره) و ... گفتگو داشته باشیم. به نظر من اگر این هم‌اندیشی که بین این بزرگواران بود ادامه پیدا کند، می‌تواند از اشاعه اندیشه‌های انحرافی و تکفیری جلوگیری کند.



انتهای پیام / 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار