در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی «رادیو ایران» مطرح شد:

رادیو ایران مشکلی با حضور دوباره گروه «جمعه ایرانی» ندارد

اختلاف نظر ما با «جمعه ایرانی» بحث موسیقی است. اگر این مشکل و اختلاف برطرف شود، ما هیچ مشکلی برای حضور آن‌ها نداریم.

رادیو ایران مشکلی با حضور دوباره گروه «جمعه ایرانی» نداردبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری شبکه رادیویی ایران با حضور مدیر شبکه رادیو ایران، بهنام احمدپور و دیگر مدیران شبکه از جمله شهرام ملازاده مدیر گروه دانش و اقتصاد، غلامرضا بحیرایی مدیر گروه جامعه، یدالله گودرزی مدیر فرهنگ و اندیشه، محمد باقر پروین‌نژاد مدیر تولید و تامین، علیرضا افتخاری مدیر گروه ورزش و تفریحات، غلامحسین طالبی مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی، برگزار شد.

احمدپور در خصوص برنامه‌نوروزی شبکه رادیو ایران گفت: برنامه‌های متعددی طراحی شده است. با توجه به اینکه مناسبت روز زن و روز مادر را در ایام نوروز داریم، برنامه‌های پرنشاط و شادی را تدارک دیده‌ایم و از ظرفیت طنز رادیو استفاده خواهیم کرد. در گروه جامعه، رادیو ایران از 29 اسفند ویژه برنامه داستان آخرین روز اسفند که به بحث ملی شدن صنعت نفت می‌پردازد را داریم. ویژه برنامه «تحویل سال» و «اینک بهار» از مدت‌ها قبل طراحی‌شان شروع شده. برنامه دیگر به نام «خوش به حال روزگار» که به صورت زنده ساعت 18 پخش خواهد شد و همچنین در روز مادر، روز دوازده فروردین و روز طبیعت ویژه‌ برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی در خصوص برنامه‌های گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران اظهار داشت: برنامه «سیب» ساعت 14 و 15 دقیقه، برنامه «دوخت و دوز» ساعت 22، برنامه «سیر و سرکه» ساعت 15 و 30 دقیقه برنامه‌های گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران در نوروز خواهد بود. همچنین برنامه‌های گروه فرهنگ و اندیشه «هوای تازه»، «قرار شاعرانه» و ویژه‌برنامه‌هایی برای روز مادر، روز 12 فروردین و روز طبیعت خواهند داشت.

احمدپور در خصوص برنامه‌های گروه ورزش و تفریحات گفت: برنامه «کوی نشاط» روزانه پخش می‌شود. از دیگر برنامه‌های گروه ورزش و تفریحات «یک سبد عیدی»، «نیمکت داغ» است که گفتگوهای جذابی خواهد بود. همچنین برنامه «گلبانگ» با اجرای خانم نشیبا و برنامه «ترانه بهاری» که برنامه موسیقی محور است از این گروه پخش می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های گروه تولید و تامین اظهار داشت: «قصه شب»، «ترنج»، «دلنوازان»، «باران تویی»، «هیاهو برای هیچ» و «پلاک 8» از دیگر برنامه های ماست. همچنین برنامه‌ای برای کاروان‌های راهیان نور در منطقه عملیاتی داریم که با چند تیم حضور این عزیزان را پوشش خواهیم داد.

وی در خصوص برنامه «جمعه ایرانی» اعلام کرد: رادیو ایران مشکلی با حضور دوباره گروه جمعه ایرانی ندارد و تنها یک اختلاف نظر داریم که باید این اختلاف برطرف شود؛ چرا که در همه جا اختلاف نظر وجود دارد و باید به آن احترام بگذاریم. اختلاف ما بحث موسیقی است. اگر این مشکل و اختلاف برطرف شود، ما هیچ مشکلی برای حضور آن‌ها نداریم.

حسین طالبی مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی در خصوص زمان دقیق برنامه‌های نوروزی عنوان کرد: برنامه‌هایی برای نوروز در نظر گرفته شده است. 11 هزار و 840 دقیقه برای نوروز برنامه در نظر گرفتیم که سهم برنامه‌های زنده 4 هزار و ده دقیقه است که سی و چهار درصد برنامه‌ها را شامل می‌شود. 4 هزار و 780 دقیقه برنامه تولیدی داریم که چهل درصد سهم دارد. 2هزار و 960 دقیقه برنامه تامینی، 2 هزار و 100 دقیقه برنامه طنز، هزار و 190 دقیقه برنامه برای دفاع مقدس و راهیان نور، هزار و 470 دقیقه برنامه موسیقی در ایام نوروز خواهیم داشت.

در ادامه این نشست گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران گفت: مجله «کافه هنر» هر روز ساعت 20 تا 21 درباره جشن رویش صحبت می‌کند. هنرمندانی همچون استاد خرمشاهی، آزیتا حاجیان، امیرحسین صدیق، اکرم محمدی، حجت اشرف‌زاده، بهاره رهنما،  مریم سعادت به جریان «جشن رویش» پیوستند.

وی افزود: در برنامه «به افق آفتاب» که برنامه اذان‌گاهی رادیو ایران است، به «جشن رویش از منظر اسلام» می‌پردازیم.

گودرزی در خصوص برنامه‌های نوروز ادامه داد: در نوروز برنامه «هوای تاره» به جلوه‌های نوروز در ادبیات می‌پردازد. همچنین برنامه «راهیان نور» به مقوله گردشگری، وضعیت راه‌ها در ایام نوروز خواهد پرداخت.

حمیدرضا افتخاری مدیر گروه تفریحات و سرگرمی رادیو  ایران اظهار داشت: چهار برنامه طنز را برای انتهای هفته طراحی کردیم. «کوی نشاط» با تیم جدید که بعد از ایام ماه سفر و محرم کار خود را شروع  کرده است، قرار است در نوروز تمرکز خود را برای دید و بازدید و سفر بگذارد . همچنین برنامه «یک سبد عیدی» که محور طنز دارد را در نوروز خواهیم داشت.

شهرام ملازاده مدیر گروه دانش و اقتصاد نیز عنوان کرد: سه برنامه با موضوع درخت‌کاری داریم. شنبه 15 اسفند در بوستان یاس، دوشنبه 17 اسفند در بوستان  گفتگو و 19 اسفند در بوستان پردیسان برنامه ویژه‌ جشن رویش و درخت‌کاری خواهیم داشت.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
واقعا" حیف است اگر مانعی برای جمعه ایرانی پیش بیاد چون مردمی و همه گیر است .
در مورد موسیقی اش بعد از 37 سال به چنین نتیجه ای رسیدیم !!!!
آخرین اخبار