حاشیه دهمین شب جشنواره تئاتر فجر؛

حکایت تماشاگران با بلیط اما بی‌صندلی!/ از اجرای «هملت» برای مهمان‌های ویژه تا محاکمه شمس و مولانا!

شب گذشته نمایش «هملت» به کارگردانی توماس استور مایر از کشور آلمان در دهمین شب جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته نمایش «هملت» به کارگردانی توماس استور مایر از کشور آلمان در دهمین شب جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رفت؛ اما باز هم اجرای این نمایش خالی از حاشیه نبود. به طوری که مهمان‌های ویژه در همکف نشسته بودند، اما مخاطبانی که بلیط خریده بودند پشت درب و یا در بالکن‌های تالار وحدت ایستاده بودند.

در دهمین شب از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، باز هم از نمایش «هملت» به کارگردانی توماس استور مایر از کشور آلمان استقبال گسترده‌ای شد. به گونه‌ای که تماشاگران ایستاده کار را می‌دیدند؛ اما نکته قابل تامل اینجا بود که تماشاگران صاحب بلیط و جایگاه ایستاده کار را می‌دیدند، اما برخی مهمانان ویژه یا شاید می‌توان گفت هنرمندان سینما و تئاتر نشسته به روی صندلی های فروخته شده، نظارگر اثر توماس مایر بودند.

یکی دیگر از حواشی این اجرا بلیط‌فروشی بیش از ظرفیت سالن بود که همین موضوع باعث شد، تعدادی از مردم بلیط بدون صندلی داشته باشند که البته بلیط بدون صندلی یکی دیگر از عجایب عرصه تئاتر است. این نمایش سه شب در تالار وحدت اجرا شد که شب گذشته آخرین اجرایش را با استقبال مردم سپری کرد.

شب گذشته نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان به روی صحنه رفت. اثری که پیش از این در جدول اجرا به صورت تمرین اجرا عنوان شده بود.

قصه این نمایش نوشته محمد ابراهیمیان بود و داستان آن درباره مولانا و شمس تبریزی است. این نمایش دادگاهی تخیلی را روایت می‌کند که در آن شمس، مولانا، کرا خاتون، کیمیا و … محاکمه می‌شوند.

برخی آثار جشنواره تئاتر فجر به دلیل نام و نشان کارگردان و یا معروف‌بودن بازیگران اثر مورد استقبال بسیاری قرار می‌گیرد. نمایش «بازار عاشقان» هم به دلیل عنوان کارگردان آن، جزو این دسته از آثار جشنواره سی چهارم تئاتر فجر بود.

گفتنی است؛ شب گذشته آثاری چون «در خواب دیگران» به کارگردانی نادر برهانی‌مرند، «برف نیمه مرداد» به کارگردانی عاطفه تهرانی، «آخرین انار دنیا» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی و «خانه‌ای در آسیا» به کارگردانی اگروپاسیون سنور سرانو و نمایش «نسل آخر» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد و فرزانه سهیلی به روی صحنه رفت. 

سرد شدن هوا کمی حال و هوای جشنواره تئاتر فجر را هم سرد کرده؛ اما دیگر فردا این جشنواره با حواشی که سپری کرد به پایان می‌رسد.



انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار