تئاتر فجر 34؛

سالن سایه با شرایط امروز تئاتر همخوانی ندارد

در شرایطی که با کمبود سالن تئاتر مواجه هستیم، سالن سایه وضعیت مساعدی ندارد.

مهرداد کوروش نیا کارگردان منتخب بخش مرور سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص عملکرد جشنواره تئاتر فجر و حضورش در جشنواره تئاتر فجر با نمایش «قرار» گفت: جشنواره امسال ظاهرا آرام و با کمترین حاشیه‌ای کار خود را شروع کرده و ادامه می‌دهد. این نمایش را در سالن سایه اجرا کردم و محوطه بیرونی و درونی سالن در روند بازسازی از کیفیت خوبی برخوردار شده و امکانات فنی از پروژکتورها گرفته تا سیستم صدا تجهیز شده است.
 
وی ادامه داد: سایه سالنی مناسب برای اجرای آثار دو و سه سویه و تجربی است، البته من «قرار» را به صورت یک سویه اجرا کردم.
 
کوروش نیا تصریح کرد: پیش از اجرا، نمایش «قرار» تجربه کارگردانی اثری دیگر را در سالن سایه داشتم و این سالن در ساختار اصلی‌شان نواقصی دارد که در حال حاضر تا حدی بهبود یافته، اما در شرایطی که با کمبود سالن مواجه هستیم، تعداد صندلی‌های تعبیه شده برای اجراهای یک سویه در تالار سایه نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته و به عدد 30 رسیده است و این اتفاق خوبی در شرایط حال حاضر نیست.
 
وی ادامه داد: با اینکه سایه با هدف اجرای آثار تجربی و دو و سه سویه ساخته شده، اما تعداد این آثار نسبت به نمایش‌های یک سویه کمتر است و باید ویژگی‌ها و شرایط اینگونه تئاترها نیز لحاظ می‌شد.

 
انتهای پیام/          

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار