معرفی تئاتر فجر 34؛

تئاتر فجر میزبان اولین نمایش ناتورالیستی ایران

نمایش «آشوویتس» به کارگردانی شهرام ابوالقاسمی اولین نمایش ناتورالیستی ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایش« آشوویتس »به کارگردانی شهرام ابوالقاسمی سال 81  در بخش دانشگاهی جشنواره فجر شرکت کرد و جوایزی را در بخش طراحی صحنه ،موسیقی ،نمایشنامه ،کارگردانی و .... به خود اختصاص داد و هم اکنون پس از اجرای عموم در فصل پاییز در بخش به علاوه تئاتر فجر جشنواره سی و چهارم به روی صحنه میرود.
 
این اثر نمایشی که پس از 13 سال به روی صحنه رفت روایتگر زندگی سه دانشجو است که در خانه‌ای در حومه‌تهران اقامت دارند و اتفاقاتی دریک شب زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند. زندگی این سه دانشجو بهانه‌ای است برای نمایش دغدغه‌هایی که انسان با آن دست و پنجه نرم می‌کند  
 
«آشوویتس» یک نمایشنامه رئالیستی است که علاوه بر دیالوگ، المان‌هایی در اجرا و دکور دارد که باعث می‌شود تماشاچی از دیدن نمایش خسته نشود و برایش هر قسمت آن تازگی و جذابیت داشته باشد و همچنین در نمایشنامه به معضل «کم آبی» که در تمام این سال ها دغدغه ما محسوب میشود نیز میپردازد.
 
این اثرنمایشی در گونه تئاتر اجتماعی قرار می‌گیرد و به صورت ‌رئالیستی اجرا می‌شود البته پروفسور احمد ‌کامیابی ‌مسک بعد از تماشای این اثر عنوان اولین نمایش ناتورالیستی در ایران را به آن نسبت داده است.
حمیدرضاهدایتی، محسن بابایی، صادق حیدری، شفق خانی، آیلین نمازی، ریما طهماسبی از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

سایرعوامل نمایش آشوویتس:
دستیارکارگردان: کیارش احمد زاده، آهنگساز: محمدرضا احمدی، طراح صحنه: پرتو پورقرایی،طراح پوستر: پرتو پورقرایی،عکاس: فرهاد جاوید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار