السفیر: بهترین زرادخانه‌های آمریکا در اختیار اسرائیل قرار می‌گیرد

روزنامه السفیر با اشاره به توافق نظامی آمریکا با رژیم صهیونیستی نوشت، بر اساس این توافق، این رژیم می‌تواند برخی از بهترین زرادخانه‌های واشینگتن را در اختیار داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه السفیر، با اشاره به توافق نظامی جدید آمریکا با رژیم صهیونیستی نوشت: کمک‌های نظامی جدید فقط به مشخص شدن اموال، خرید اسلحه و تجهیزات آمریکایی محدود نمی‌شود بلکه به اسرائیل اجازه می‌دهد برخی از بهترین زرادخانه‌های تسلیحاتی آمریکا را در اختیار داشته باشد. 

نسخه اینترنتی این روزنامه در مقاله‌ای نوشت: بنیامین نتانیاهو در حاشیه کنفرانس اقتصادی داووس از نزدیک شدن به دستیابی توافق نظامی با دولت آمریکا و یادداشت تفاهم در خصوص کمک‌های نظامی به تل آویو برای ده سال آینده تمجید کرد. 

این سخنان پس از بحث وتبادل نظر نتانیاهو با جو بایدن، معاون رئیس جمهور، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در حاشیه کنفرانس داووس بیان شد. 

این منبع تصریح کرد: هیئتی بلند پایه از آمریکا در چند روز آینده برای بحث و بررسی کمک‌های نظامی این کشور، که درباره آن در حاشیه نشست داووس بحث شد، وارد تل‎آویو خواهد شد.

نتانیاهو در حاشیه کنفرانس داووس از کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل که در پنج دهه اخیر ۱۰۰ میلیار دلار بوده است و در سالهای اخیر به بیش از سه میلیارد دلار در سال رسیده است، تشکر و قدردانی کرد. 

رژیم صهیونیستی درباره جزئیات کمک نظامی آمریکا در کنار «بسته غرامت» به منظور محافظت از برتری ارتش این رژیم برای مقابله با کشورهای عربی هیچ صحبتی نکرده است. 

السفیر در ادامه نوشت: قرار است در روزهای آینده هیئت بلند پایه‌ای از آمریکا به ریاست «یاعیل لامفرت،» مسئول پرونده اسرائیل، در شورای امنیت ملی برای اجرای دور سوم از مذاکرات و امضای یادداشت تفاهم کمک‌ها نظامی وارد تل آویو شود. 

این منبع در پایان نوشت: به طور کلی نشست مقرر بین هیئت آمریکایی و اسرائیلی در تل آویو یکی از آخرین نشست‌ها میان دو طرف برای مشخص کردن میزان کمک‌های نظامی به اسرائیل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار