اسکای نیوز:

عملیات ارتش ترکیه، تمرینی برای دخالت نظامی در سوریه بود

شبکه اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت که ترکیه از مسأله مقبره سلیمان شاه استفاده کرد تا قدرت دخالت نظامی خود را در سوریه به نمایش بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این شبکه در گزارشی اعلام کرد که عملیات ارتش ترکیه که به منظور انتقال بقایای پیکر سلیمان شاه انجام گرفت، در واقع تمرینی از سوی ارتش ترکیه برای دخالت نظامی در سوریه بود.

این شبکه در گزارش خود گفت: ترکیه از مسأله مقبره سلیمان شاه استفاده کرد تا در سوریه با قدرت نظامی بالایی دخالت کند.

شبکه اسکای نیوزعربی در ادامه گفت: این عملیات ارتش ترکیه در ظاهر انتقال مقبره سلیمان شاه که دارای اهمیتی تاریخی است، به نظر می‌رسد؛ اما در باطن خود پیامی دارد مبنی بر نشان دادن قدرت ارتش ترکیه برای دخالت نظامی زمینی در سوریه تا بدین وسیله ترکیه بتواند توافق بین المللی مورد نظر برای این کار را بدست آورد.

 "عبدالوهاب بدرخان" نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت: عملیات ارتش ترکیه برای انتقال پیکر سلیمان شاه از سوریه با نگاه به میزان نیروی نظامی که وارد سوریه شدند، در چهارچوب تمرین ارتش ترکیه برای هرگونه دخالتی در آینده در سوریه قرار دارد.

اسکای نیوز همچنین در ادامه گفت: طبق اعلام "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه، این دخالت نظامی با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین المللی که درحال جنگ با داعش هستند و نیز پس از اعلام به نیروهای کرد که بر کوبانی مسلط هستند، صورت پذیرفته است.

شبکه اسکای نیوز همچنین در ادامه به نقل از "عبدالوهاب بدرخان" نقل می کند که وی گفته: زمان بندی این عملیات نیز پس از توافق نظامی آمریکا وترکیه برای آموزش معارضان سوری در سوریه شکل گرفته که خود نشان از احتمال‌ها برای دخالت نظامی ترکیه در سوریه به شمار می‌رود.

وی می‌گوید: در صورتی که این دخالت ترکیه شکل بگیرد، در چهارچوب جنگ با داعش و در مناطق شمالی سوریه که داعش در آن استقرار دارد می‌باشد؛ اما موج این دخالت ترکیه، علیه نیروهای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است.

این شبکه همچنین به نقل از بدرخان می‌گوید: خارج ساختن سربازان ترک از منطقه ای که داعش بر آن تسلط دارد، زمینه را برای عملیات های نظامی گسترده تر ائتلاف علیه داعش باز می‌کند.

گفتنی است، در این عملیات ارتش ترکیه، که در ساعات ابتدایی صبح روز یکشنبه شروع شد، حدود 600 سرباز ترک و 40 تانک و نیز بالگردهای نظامی و هواپیماهای هشدار شرکت داشتند.

همچنین شایان ذکر است که دمشق این دخالت نظامی ترکیه را "تجاوزی آشکار" به سرزمین های سوریه خواند و گفت که آنکارا خواستار انتقال مقبره سلیمان شاه شده بود، اما منتظر پاسخ به درخواست خود نماند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار