گلوبال ریسرچ:

داعش؛ بهانه‌ای برای جنگ آمریکا علیه سوریه، حزب الله و ایران

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: آمریکا در حال همکاری با ترکیه برای تامین تجهیزات مخابراتی مورد نیاز مخالفان در داخل سوریه است تا آنها بتوانند در مواقع لزوم پشتیبانی هوایی واشنگتن را در جنگ علیه داعش خواستار شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به رغم این واقعیت آشکار که مخالفان در کنار داعش قرار دارند و در اصل در حال مبارزه با ارتش سوریه هستند و اینکه حملات هوایی با هدف حمله به مواضع ارتش و نه داعش درخواست خواهد شد، آمریکا می‌کوشد به جهان اطمینان دهد که واقعیت چیز دیگری است. 

روزنامه دیلی تلگراف در مقاله ای با عنوان اینکه مخالفان میانه روی سوری می توانند خواستار حملات هوایی آمریکا شوند نوشت: واشنگتن در نظر دارد سالانه حدود پنج هزار تروریست سوری را در چارچوب این طرح و به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت جنبش ازهم گسیخته مخالفان علیه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و گروه های افراطی آموزش دهد. 

حتی از مقاله دیلی تلگراف نیز مشخص است که دولت سوریه و نیروهای ارتش این کشور که با القاعده و داعش در منطقه مبارزه می کند هدف اصلی این طرح هستند. 

این روزنامه در ادامه گزارش خود می نویسد آمریکا و ترکیه قرار است « مخالفان میانه روی سوری » را به منظور اینکه بتوانند حمایت هوایی آمریکا را خواستار شوند آموزش دهند و آنها را تجهیز کنند. 

دیلی تلگراف در مقاله ای تحت عنوان "مخالفان سوری که آمریکا آموزش داده تسلیم القاعده می شوند" در تشریح بیهودگی طرح پیشنهادی آمریکا و ترکیه نوشت : دو گروه اصلی مخالفان سوری که برای مقابله با رژیم و گروه های افراطی در سوریه از آمریکا سلاح دریافت می کنند تسلیم القاعده شده اند. در واقع آمریکا و متحدان این کشور بر جبهه انقلابی سوریه و جنبش حزم برای شرکت در عملیات زمینی علیه داعش حساب کرده اند. جنبش حزم و جبهه انقلابی سوریه در شش ماه گذشته از ائتلاف ضد داعش که با حمایت آمریکا تشکیل شده است تسلیحات سنگین از جمله راکت های گراد و موشک های ضد تانک دریافت کرده اند.
اما این جنبش شنبه شب پایگاه های نظامی و منابع تسلیحاتی خود را به هنگام حمله جبهه النصره به روستاهای تحت کنترل آنها در استان ادلب تحویل این گروه داد. 

در واقع ، حضور کنونی داعش در عراق و سوریه و نقش اصلی این گروه در مبارزه با دولت های دمشق ، بغداد و حزب الله لبنان که متکی به ایران هستند نشانه ای از توطئه غرب در اوایل سال 2007 است. 

دولت جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا برای تضعیف ایران تصمیم گرفت اولویت های خود را در غرب آسیا تغییر دهد. در خصوص لبنان، دولت آمریکا با دولت عربستان سعودی در عملیاتی پنهانی با هدف تضعیف حزب الله همکاری کرد. 

آمریکا همچنین در عملیات های پنهانی علیه ایران و سوریه ، متحد این کشور ، شرکت کرده است و نتیجه جانبی این فعالیت ها تقویت گروه های افراطی بوده است که برداشت افراط گرایانه از اسلام دارند و ضمن حمایت از القاعده دشمن آمریکا هستند.

در اوایل ژوئن سال گذشته ، گزارش ها حاکی از آن بود که از داعش به عنوان ابزاری برای کشیده شدن پای نیروهای آمریکایی در مداخله نظامی مستقیم علیه دمشق استفاده خواهد شد. 

اقدامات داعش به گونه ای هولناک است که به توجیه مداخله نظامی مستقیم آمریکا در سوریه کمک می کند. 

گروه های افراطی بدون شک پیشگامان تلاش های مورد حمایت غرب برای براندازی دولت سوریه و تضعیف ایران هستند. به نظر می رسد غرب درصدد است در کنار تروریست هایی که به مدت یک دهه از آنها به عنوان بهانه ای برای حمله و اشغال کشورهای افغانستان و عراق استفاده کرده و در حملات آنها جان هزاران آمریکایی و صدها هزار عراقی و افغان به خطر افتاده است به مبارزه بپردازد.
چنانچه همه مخالفان میانه رو در سوریه از متحدان دیرینه القاعده باشند حملات هوایی که آنها از آمریکا درخواست کرده اند در حقیقت حملات هوایی است که القاعده علیه نیروهای مشروعی که در منطقه علیه تروریسم مبارزه می کنند درخواست کرده است. 

واقعیت آن است که واشنگتن و متحدانش داعش را بهانه ای برای رویارویی نظامی مستقیم با ارتش سوریه قرار داده اند. همچنانکه حملات هوایی آمریکا مواضع سوریه را هدف قرار دهد ، احتمال می رود در نهایت سوریه و متحدانش دست به اقدامی تلافی جویانه بزنند و زمینه را برای عملیات نظامی مستقیم و گسترده تر علیه دمشق فراهم کنند. چنانچه سوریه و متحدانش در مقابل این اقدامات مقاومت کنند و هیچگونه واکنشی نشان ندهند ، به هر حال آمریکا راهی برای تحریک آنها پیدا خواهد کرد. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار