احتمال امضای یک توافق نظامی میان تهران و مسکو ‎

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در سفر به تهران درباره همکاری های نظامی دو کشور با مقامات ایرانی گفت و گو خواهد کرد‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوت نیک؛  سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در سفر به تهران درباره همکاری های نظامی دو کشور با مقامات ایرانی گفت و گو خواهد کرد‎‎.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه به اسپوت نیگ گفته است که در سفر ارتشبد شویگو تهران و مسکو در مورد همکار یهای نظامی و احتمال انعقاد یک توافق نظامی رایزنی خواهند کرد.ایگو کونشنکوف سخنگوی وزیر دفاع روسیه گفته است در این دیدار ها مسائل امنیتی دو جانبه و منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.
سفارت فدراسیون روسیه در تهران ، تایید کرده است که در 30 دی ماه ، شویگو عازم ایران خواهد شد.قرار است وی با سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان دیدار کند.در این ملاقات وزرای دفاع ایران و روسیه در مورد موضوعات امنیت جهانی و منطقه ای و همکاری های نظامی بین طرفین در زمینه فن آوری تجهیزات نظامی رایزنی خواهند کرد.

این سفر به دعوت رسمی سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.شویگو در صدر هیئتی بلندپایه  دفاعی امنیتی عازم تهران خواهد شد.گفتنی است پیش از این نیز در سال 90 وزیر دفاع وقت روسیه "ایگور سرگیف" به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار