مصرف سموم در کشور ما پایین‌تر از متوسط جهانی است

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: میزان مصرف سموم در کشور ما به سبب شرایط مطلوب آب و هوایی به ازای هر هکتار 650 تا 700 گرم است.

محبی******* مصرف سموم در کشور ما پایین‌تر از متوسط جهانی استیحیی ابطالی معاون سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان مصرف سم در کشور اظهار داشت: مصرف سم به هزاران عامل بستگی دارد به طوری  که در کشورهای دنیا به طور متوسط مصرف سم هزار گرم در هکتار است اما در ایران به دلیل اقلیم آب و هوایی شرایط مطلوبی داشته و تنها میزان مصرف ماده موثره سموم به ازای هر هکتار 650 تا 700 گرم است.

وی افزود: استفاده از محصول سالم حق تمام مردم است و به همین خاطر باید در مصرف سموم و سایر نهادهای دقت کافی به کار گرفته شود تا در نهایت محصولی ارائه شده به بازار مصرف از سلامت کافی و استانداردهای لازم برخوردار باشد.

ابطالی با اشاره به روش‌های بیولوژیک بیان کرد: در دنیا روش بیولوژیک برای همه آفات کارساز نیست و باید گفت که سطح زیر کشت اراضی کشاورزی که برای مبارزه با آفات روش بیولوژیک به کار گرفته می‌شود در مقایسه با اراضی، مبارزه شیمیایی بسیار ناچیز است اما ما روش‌های غیرشیمیایی دیگری به غیر از بیولوژیک داریم.

وی یادآور شد: قیمت تمام شده محصول ارگانیک مقداری گران‌تر خواهد بود و در نتیجه بازار مصرف محصول ارگانیک به سمت اقشار پردرآمد جامعه معطوف می‌شود.

معاون سازمان حفظ نباتات در خصوص تولید محصولات ارگانیک گفت: یکی از راهکارهای تولید محصولات ارگانیک این است که دولت یارانه بدهد و از طرفی در کشور ما از سال 86 با حذف یارانه سموم بخشی از این اعتبارات به روش‌های بیولوژیک اختصاص داده شده که البته علی‌رغم اینکه اقدام خوبی صورت گرفته اما کافی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار