مربی تیم ملی ساندا:

با پرورش جوانان خون تازه ای به تیم ملی تزریق خواهیم کرد

زینال زاده در حاشیه پایان یافتن نخستین دوره لیگ ووشوی دختران گفت:باید در بخش جوانان سرمایه گذاری بیشتری شود،تا پشتوانه ای برای آینده تیم ملی باشد.

خدیجه زینال زاده سرمربی تیم جوانه البرز که قهرمان اولین دوره لیگ ووشوی جوانان شد،در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: به اعتقاد من یکی از مهمترین اتفاقات در ووشوی بانوان کشور ، امسال با برگزاری نخستین دوره لیگ دختران جوان رقم خورد و با برگزاری این لیگ به طور حتم استعدادهای درخشانی را شناسایی خواهیم کرد و در آینده نزدیک چهره های جوان تری را در تیم های ملی خواهیم دید و این کار به پشتوانه سازی تیم ملی کمک بسیاری می کند.
وی ادامه داد: تاکنون در بخش جوانان فقط مسابقات قهرمانی کشور دختران برگزار می شد و فرصت و مجال کافی برای شناسایی چهره های جدید و مستعد و همچنین ورود همه آنان به تیم های ملی نبود، زیرا تعداد بازی ها محدود بود و ووشوکاران جوان فرصت کافی برای نمایش توانایی های خود نداشتند. اما با برگزاری لیگ  در این رده سنی امیدواریم که جوانان توانمند بیشتری را شناسایی و به ترکیب تیم های ملی اضافه کنیم.
زینال زاده افزود: تنها مشکل موجو در لیگ های بانوان نبود سرمایه کافی است و نداشتن حامی مالی است،این مشکل باید جدی گرفته شود،زیرا حضور در لیگ یک کار هزینه بر است و اگر امسال در نخستین دوره لیگ جوانان 4 تیم حضور یافتند،هیچ تضمینی نیست که برای سال آینده تیم های بیشتری شرکت کنند و حتی تیم های امسال بودجه کافی را برای حضور دوباره داشته باشند.
سر مربی تیم جوانه البرز گفت: تیم جوانه البرز را با بودجه بسیار کم و با ترکیب صد در صد بومی از ووشوکاران ساکن استان البرز بستیم  ما با چنگ و دندا ن تیم را نگه داشتیم و ووشوکارانمان نیز با تلاش فراوان به موقع سر تمرینات حاضر شدند و برای دستیابی به عنوان قهرمانی زحمت کشیدند. عملکرد ووشوکاران تیم ما بسیار خوب بود و طبق پیش بینی که از قبل داشتم توانستیم قهرمانی را از آن خود کنیم و ووشوکارانمان جواب زحمات خود را گرفتند.امیدوارم با حل مشکلات مالی تعداد تیم های حاضر در لیگ های بانوان افزایش پیدا کند و بتوانیم برای آینده ووشوکاران فنی تر و با تکنیک بهتری راهی تیم های ملی کنیم.
مربی تیم ملی ساندا افزود: بانوان ووشوکار ایرانی پتانسیل خوبی دارند و تاکنون نیز نتایج خوبی در میادین مختلف جهانی و آسیایی کسب کردند . پس لازم است تا با برگزاری لیگ در رده های سنی مختلف به پشتوانه سازی تیم های ملی کمک بیشتری کنیم.امیدوارم حمایت های لازم از تیم های بانوان بشود تا برگزاری لیگ نیز ادامه داشته باشد.
بدون بازیکن ملی خوش درخشیدیم
زینال زاده در خصوص عملکرد تیم جوانه البرز در لیگ بزرگسالان گفت:برای من مربی که با بازیکنان بومی تیم خودم را بستم و ووشوکارانم با قدرت فراوان در مقابل تیم هایی که با ترکیبی از قهرمانان جهان و آسیا در لیگ حاضر شده ،مبارزه کردند و در نهایت اگر هم در برخی اوزان باختیم اما به جرات می توان بگویم بازیکنان من خوش درخشیدند و برای من همین مهم است. زیرا من به دنبال نتیجه نیستم بلکه بعنوان مربی تیم ملی بدنبال شناسایی بهترین ها و معرفی آنان به تیم ملی هستم.
وی افزود:در دیدارهای هفته پنجم و ششم ووشوکاران جوانه البرز عملکرد چشمگیری داشتند،بخصوص نادیا اعتماد مقدم سانداکار وزن منفی 60 کیلوگرم ما که به طور حتم پدیده ای جدید در لیگ ووشوی بانوان خواهد بود مقابل شهربانو منصوریان قهرمان جهان عملکرد چشمگیری داشت و مبارزه زیبا و جذابی را به نمایش گذاشت.به طوریکه توجه همه را به خود جلب کرده بود.من بدنبال تربیت چنین ووشوکارانی هستم و اجهاف هایی که در حق تیم ما شد را نادیده می گیرم .زیرا به آنچه که از حضور در لیگ می خواستم  که آموزش اصولی و تکنیکی به ووشوکارانم بود،امروز با مشاهده عملکرد آنان ،به این مهم دست یافتم.
وی ادامه داد: من  به عنوان مربی هنرم را در این می دانم که بازیکنانی که مشهور نیستند را به لیگ بیاورم که  بتوانند مقابل بازیکنان عنوان دار جهان و آسیا خوب و قوی ظاهر شوند و شایستگی هایشان را به نمایش بگذارند.به اعتقاد من تیمی که با ستارگان جهان و آسیا در لیگ حاضر شود و امتیازی بگیرد کار خاصی نکرده است. تیم جوانه البرز بدون  هیچ بازیکن ملی به 4 امتیاز دست یافت و بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت و حتی در دو بازی هم می توانست برنده میدان باشد و دو امتیاز دیگر بگیرد که متاسفانه بنابر دلایلی که دوست ندارم به آن بپردازم ،این مهم اتفاق نیفتاد.
زینال زاده در پایان خاطرنشان کرد:از عملکرد ووشوکارانم تا پایان هفته ششم راضی هستم و از اینکه با دست خالی و بدون هیچ ستاره ای توانستیم در  جدول رده بندی بعد از تیم دانشگاه آزاد قهرمان دور قبل قراربگیریم ،بسیار خوشحال هستم.
گفتنی است : هفته پنجم و ششم لیگ ووشوی بانوان در بخش جوانان و بزرگسالان عصر امروز در آکادمی ووشو برگزار شد که تیم جوانه البرز در بخش جوانان قهرمان لیگ بانوان شد و لیگ بزرگسالان همچنان ادامه دارد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار