صنعت نشر نیازمند سرمایه‌گذاری جدی است

صنعت نشری که هم اکنون شاهد ایجاد فرصت‌هایی برای علاقه‌مندان به نشر کتاب است، به سرمایه‌گذاری جدی نیاز دارد.

حسن علایی فعال، مدیر مسئول انتشارات «روایت فتح» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نیاز صنعت نشر به سرمایه‌گذاری جدی اشاره کرده و افزود: موقعیت و فرصتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه نشر قائل شده برای این در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان به این حوزه در محدودیت داشتن و نداشتن مکان قرار نگیرند و این به یک معنا وسعت کار نشر را گسترش می‌دهد؛ اما این که اشراف بر این ناشران و در واقع کسب اطلاع از فعالیت‌شان چگونه است، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود و اگر مکانی داشته باشند ایده‌آل این است که وضعیت اقتصادی ما در عرصه نشر طوری مطلوب بشود که بتوان مکان خاصی را در نظر گرفت.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید در این امر تصمیم بگیرد. البته قاعدتا کسانی که در مکان مسکونی به نشر کتاب اقدام می‌کنند، بر خلاف ناشران دیگر مشکل انبار نخواهند داشت اما مطلوب آن است که در سطح جامعه حضور داشته باشند.

مدیر مسئول انتشارات «روایت فتح» خاطرنشان کرد: عمدتا در عرصه نشر کتاب ناشرانی که در عرصه کاری خود توانایی ندارند، در آینده با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و آن‌هایی که توان مالی اختصاص مکانی به فعالیت‌های فرهنگی خود را ندارند به طور طبیعی بعید نیست که کارشان در آینده تعطیل شود.

گفتنی است که به تازگی طرح کاربری فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شده و یکی از بخش‌های سه‌گانه این است که افرادی که علاقه‌مند به فعالیت فرهنگی هستند و مکان مسکونی دارند، به شرط اختصاص همه آن مکان به فعالیت فرهنگی‌شان می‌توانند به نشر کتاب بپردازند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار