«حداد عادل» در جمع خبرنگاران:

بازدید رهبر انقلاب فرصتی برای بهره‌مندی ناشران از راهنمایی‌های ایشان است

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: این بازدید، فرصتی است تا برخی از ناشران نیز به خدمت ایشان برسند. از طرف دیگر، ایشان هم راهنمایی هایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در حاشیه‌ی بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که این مساله را با توجه به عدم بازدید رهبر انقلاب در سال گذشته، چگونه ارزیابی می کند، گفت: ایشان به عنوان رهبر کشور و یک کتاب شناس و کتابخوان دایمی و صاحب نظر در عرصه فرهنگ، به نمایشگاه می‌آیند که در این صورت هم با مشکلات بازار نشر کشور به طور عینی آشنا می‌شوند و این بازدید، فرصتی هست تا برخی از ناشران نیز به خدمت ایشان برسند. از طرف دیگر، ایشان هم راهنمایی هایی خواهند کرد. به هر حال حضور ایشان مایه دلگرمی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی  همچینی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ارزیابی کتاب های نمایشگاه گفت: نمی توانم این کار را بکنم، چون تازه به نمایشگاه آمده ام و آن قدر خبرنگار بوده که کتاب ندیده ام. در همین مدتی که آمده ام، با وفور نعمت خبرنگار روبرو بوده ام.

کتابخوانی تربیت است و هر تربیتی باید در دوران جوانی و نوجوانی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: دانش‌آموز باید خود را محتاج مراجعه به کتاب بداند و اگر این تربیت شکل نگیرد نمی‌توان کاری کرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: رهبری که کتاب‌شناس و کتابخوان دائمی و صاحب نظر در حوزه‌ی فرهنگ باشد می‌تواند با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با مشکلات صنعت نشر آشنا شده و راهنمایی‌هایی در این مورد ارائه دهد.

عادل در خصوص اینکه چگونه کتابهای لازم برای کتابخانه مجلس شورای اسلامی و کتابخانه‌ی شخصی خود را تهیه می کند، گفت: ما در طول سال این کتابها را تهیه می‌کنیم و شش ماه قبل از آغاز نمایشگاه کتاب تهران نیز لیستی تدوین می‌کنیم تا بتوانیم طبق آنها کتابهای لازم را خریداری کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در پاسخ به این سوال که آیا کتابهای رمان و داستان نیز در میان کتابهای لازم برای کتابخانه شخصی وی یا کتابخانه مجلس شورای اسلامی وجود دارند، گفت: من برای خواندن رمان وقتی ندارم و بیشتر ترجیح می‌دهم تا کتابهای دفاع مقدس را تهیه کنم.

وی درباره سردرگمی مخاطبان در نمایشگاه کتاب خاطر نشان کرد: مخاطبان و ناشران کتابهای تخصصی خود را دارند و هر چند که همه به ظاهر سردرگمند اما هر کسی ناشر کتاب درخواستی خود را پیدا می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار