تاریخ و فرهنگ ژاپن را در نمایشگاه کتاب تورق کنید

مسئول غرفه ژاپن در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: معرفی تاریخ و فرهنگ ژاپن هدف اصلی ما برای شرکت در این نمایشگاه است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، زهرا یوسفی‌راد  اظهار کرد: غرفه ژاپن زیر نظر سفارت این کشور است و مجموعه کتاب‌هایی که سفارت انتخاب می‌کند در این غرفه ارائه می‌شود. این کتاب‌ها به صورت مستقیم از ژاپن می‌آید.

وی افزود: حدود یکصد عنوان کتاب در غرفه ژاپن  به نمایش درآمده است. فرهنگ و هنر ژاپن، تاریخ و جغرافیا، اوریگامی، معماری و آشپزی مضامین اصلی این  کتاب‌ها  را تشکیل می‌دهند. بیشتر این کتاب‌ها برای معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ ژاپن است.

یوسفی‌راد با اشاره به بازدیدکنندگان از این غرفه، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تهران رشته زبان و ادبیات ژاپنی را تدریس می‌کند، دانشجویان این رشته هرساله برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود به ما مراجعه می‌کنند و در حقیقت مخاطبان ثابت ما را محسوب می‌شوند. طیف دیگر از مخاطبان ما را علاقه‌مندان به مانگا یا همان کاریکاتور ژاپنی تشکیل می‌دهند.

مسئول غرفه ژاپن درباره برنامه‌های این غرفه در طول نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران کارگاه‌های آموزش اوریگامی را برگزار کردیم که با استقبال خوب طرفداران این هنر بومی ژاپن مواجه شد.

لازم به ذکر است ؛ غرفه ژاپن در طبقه دوم شبستان، سالن بازار جهانی کتاب واقع شده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برپاست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار