صالحی در دیدار سفیر لهستان

نمایشگاه برای خانواده‌ها سفری بر مبنای کتاب است

"یولیوس گویو " سفیر لهستان در ایران، امروز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه با "سید عباس صالحی" رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دیدار کرد.

نمایشگاه برای خانواده‌ها سفری بر مبنای کتاب استبه گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صالحی در این دیدار با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران از بزرگترین اتفاقات فرهنگی ایران است، گفت: میلیون‌ها ایرانی هر ساله در این اتفاق فرهنگی شرکت می‌کنند  و هم ناشر و مولف و  هم خواننده در آن فعال هستند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند فرصتی باشد که خانواده‌ها بر مبنای کتاب، سفری یک‌روزه یا چندساعته با یکدیگر داشته باشند. از سوی دیگر می‌تواند میان ایران و دیگر کشورها پلی فرهنگی باشد  و ما از طریق بخش بین‌الملل با جهان بیرونی آشناتر شویم.  همچنین افرادی که از آن سو به ایران می‌آیند با فرهنگ دیرین و خلاق ایرانی آشناتر می‌شوند.

رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  بیان داشت: امسال مسئولانی از نمایشگاه‌های بولونیا، فرانکفورت و پاریس به ایران آمدند که نمایشگاه تهران برایشان جذاب بود و احساس می‌کردند سفرشان بسیار مفید است. این اتفاق می‌تواند ارتباطات فرهنگی ملت‌ها را گسترش دهد. امیدواریم با کشور لهستان نیز که رابطه چندصدساله داشته‌ایم در نمایشگاه کتاب پلی فرهنگی ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از لهستان برای حضور در نمایشگاه سال آینده گفت: امیدوارم نویسندگان و فرهیختگان لهستانی به نمایشگاه تهران بیایند و خاطرات همراهی ایران و لهستان در طول تاریخ بار دیگر برای  این دو کشور زنده شود.

سفیر لهستان نیز در این دیدار با قدردانی از دعوتش به نمایشگاه کتاب، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای اشتراک‌گذاری ارزش‌ها و فرهنگ ایران، لهستان و دیگر کشورهاست. امیدوارم در آینده لهستان در این نمایشگاه فعال‌تر شود و همکاری‌های عمیق‌تر و جدی‌تری داشته باشیم.

وی افزود: برای حضور در چنین نمایشگاه‌هایی باید از چند ماه قبل آماده شویم چرا که ناشران لهستانی  به سیستم دولتی وابسته نیستند. ایران برای لهستانی‌ها بسیار جذاب است اما شناخت کافی از ایران ندارند و این اتفاق به طور مشابه در ایران نیز وجود دارد. این پل فرهنگی می‌تواند به حل این مساله کمک کند. متاسفانه به دلیل اینکه نتوانستیم اطلاعات درست به مردم برسانیم این شناخت از سوی رسانه‌های غربی صورت گرفته که شناخت اشتباهی است.

یولیوس گویو افزود: امیدواریم ایران در نمایشگاه بین‌المللی لهستان شرکت کند چراکه در آنجا ناشران اروپایی حاضر هستند و حضور ایران بسیار جذاب خواهد بود. این اتفاق می‌تواند ایران را به صورت گسترده‌تری به جهان و اروپا معرفی کند. در واقع باعث خواهد شد تا اروپاییان ایران را از چشم مردم ایران ببینند نه از منظر رسانه‌های اروپایی.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار