صالحی در جلسه امضای تفاهم‌نامه‌ی معاونت فرهنگی با شرکت پست ایران:

تخفیف 40درصدی پست برای ناشران، تسریع کننده جریان توزیع کتاب است

نمایشگاه کتاب می‌تواند فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های جدی باشد که مسیر نشر را جلو ببرند و یکی از مباحثی که نشر با آن روبه رو بوده حوزه توزیع است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری تفاهم نامه‌ی مشترک میان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت پست در خصوص ارائه تسهیلات پستی برای توزیع کتاب که امروز در سالن امور استانهای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: همانطور که می‌دانید نمایشگاه کتاب سه کارکرد مهم داشته و دارد؛ امروز می‌خواهیم به این کارکردها یک کارکرد دیگر نیز اضافه کنیم تا ضلع جدیدی برای تحرک و فعالیت نمایشگاه کتاب باشد.

وی ادامه داد: کمک به نشر کتاب و اقتصاد نشر اولین کارکرد نمایشگاه کتاب به حساب می‌آید زیرا هنوز اقتصاد نشر وابستگی جدی به نمایشگاه دارد و ناشران از طریق نمایشگاه می‌توانند فضای وسیعتری برای عرضه اثار خود داشته باشند.

وی تأکید کرد: امسال با افزایش 50 درصدی فروش محصولات مکتوب فرهنگی در حوزه‌ی نمایشگاه کتاب روبرو بوده‌ایم.

صالحی ادامه داد: تقویت وجوه نمایشگاهی نمایشگاه کتاب یکی دیگر از کارکردهای این نمایشگاه به حساب می‌آید که تا به امروز نیز گامهای جدی در این جهت برداشته شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و تفرجی نمایشگاه سومین کارکرد نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوده و من همیشه گفته‌ام که نمایشگاه کتاب یک تفرجگاه فرهنگی با محور کتاب است.

وی گفت: نمایشگاه کتاب می‌تواند فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های جدی باشد که مسیر نشر را جلو ببرند و یکی از مباحثی که نشر با آن روبه رو بوده حوزه توزیع است.

وی ادامه داد: شرکت پست خدمات زیادی را در دهه‌های گذشته داشته تا جریان نشر کشور با تسهیلات بیشتری بتواند از خدمات پست استفاده کند.

در ادامه حسین مهری مدیر شرکت پست گفت: شرکت پست در کشورهای توسعه یافته نقشی محوری و اساسی در توزیع کتاب و محصولات فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: یکی از مفاد تفاهم نامه در خصوص نمایشگاه‌های مجازی کتاب است که کلیه ناشرین و عرضه کنندگان فرهنگی می‌توانند غرفه‌ای با آدرس E بازار را دریافت کرده و محصولات خود را در آن عرضه کنند تا انتخاب و خریداری شوند.

وی ادامه داد: نرخ مطبوع ما نرخ مخففه بوده و 40 درصد تخفیف نیز با تأکیدات معاونت فرهنگی ارشاد در نظر گرفته شده تا کلیه عرضه کنندگان بتوانند محصولات خود را به راحتی عرضه کنند.

همچنین صالحی در ادامه این جلسه گفت: اهم این تفاهم‌نامه در فضاهای مجازی، فیزیکی، خدمات پستی ویژه برای ناشران و کتاب فروشان و تخفیف 40 درصدی برای ناشران در حوزه محمولات پستی تعریف شده و این رقم تخفیفی رقم خوبی است و امیدواریم که با این تخفیف ویژه جریان توزیع کتاب روانتر باشد.

مهری ادامه داد: هم اکنون 600 فروشگاه گیت گیت و 650 هزار فروشگاه E بازار داریم.

مهری اظهار داشت: دومین مفاد تفاهم‌نامه‌ی حاضر عرضه محصولات در فضاهای مناطق محروم و روستایی بوده و ما امروز 10 هزار دفتر ICT روستایی و 7 هزار دفتر خدمات پستی داریم.

وی ادامه داد: در خصوص چاپ و تجدید چاپ نیز ما رابطی بین متقاضیان و وزارتخانه خواهیم بود که سفرهای غیر ضروری می‌دهد.

وی ادامه داد: در بحث برگزاری نمایشگاه نیز حضور گسترده‌ای خواهیم داشت.

مهری تاکید کرد: در بحث بین الملل نیز اگر در فضای مجازی کتاب خریداری کند محصول به آن کشور به راحتی ارسال می‌شود.

وی آمازون را شرکتی بزرگ در عرصه کتاب دانسته و گفت: امیدواریم که این حرکت، حرکت خوبی برای رشد صنعت نشر باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار