تکذیب تعلیق عملیات ترکیه علیه داعش

ترکيه تعليق عمليات اين کشور عليه گروه تروریستی داعش را تکذيب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام ترک روز جمعه ادعاهایی را که از تعلیق حملات هوایی ارتش ترکیه علیه گروه تروریستی داعش در سوریه برای جلوگیری از بروز حوادث جدید با نیروی هوایی روسیه حکایت دارد، رد کرد.

روزنامه حریت ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک روز جمعه گزارش داد ترکیه پروازهای خود را بر فراز سوریه در چهارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش با هماهنگی روسیه به حال تعلیق درآورده است و روسیه نیز متعهد شده است عملیات خود را در مرز ترکیه به حال تعلیق درآورد.

حریت همچنین نوشت: دو طرف توافق کرده اند تا برقراری تماس های عادی و کاهش تنش ها، با احتیاط اقدام کنند.

یک مقام ترک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: سیاست ما تغییر نکرده است و این ادعاها درست نیست. ترکیه به تعهد خود در مبارزه با داعش به طور کامل متعهد مانده است.

این مقام ترک افزود: مشارکت ترکیه را در حملات ائتلاف منحصرا خود ما و متحدان مان تعیین کرده ایم.

بعد از اینکه نیروی هوایی ترکیه یک فروند هواپیمای جنگی روسیه را در مرز این کشور و سوریه سرنگون کرد، روابط میان آنکارا و روسیه دچار بحران شدیدی شده است.

به دنبال بروز تنش میان دو کشور، روسیه اعلام کرده است تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه آنکارا آماده می کند و تصمیم گرفته است از یکم ژانویه اخذ روادید را برای ورود اتباع ترکیه به روسیه اجباری کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
ترکیه و آل سعود و آمریکا هیچگاه در کمک مستقیم به داعش لحظه ای کوتاهی نکرده اند و کسی که باورش بشه ترکیه یا آل سعود یا آمریکا با داعش مبارزه میکنه واقعا ساده و بی فکر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۴
ترکیه دروغ میگه خودش حامی شدید داعیه!
آخرین اخبار