اوباما: حملات پاریس باعث نشد آمریکا آغوش خود را بر پناهجویان ببندد

رئیس جمهور آمریکا در پیام هفتگی خود به مردم کشورش گفت: حملات پاریس باعث نشده است ما آغوش خود را بر پناهجویان ببندیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفت در هزار و ششصد و بیست، شماری اندک از افرادی که از تعقیب قضایی و خشونت در سرزمین خود گریخته بودند، وارد این کشور شدند. 

نزدیک به چهارصد سال دیگر، ما این بخش از تاریخ آمریکا را گرامی می داریم و به مردان و زنانی که به آنان در زمان نیاز کمک کرده بودند، ابراز احترام می کنیم.

وی گفت: عید شکرگزاری زمانی برای غذا و فوتبال است ولی زمان آن نیز هست که به دیگران نیز کمک رسانی شود، به یاد داشته باشیم که صرف نظر از وضعیتی که داریم، همه ما چیزهایی برای سپاسگزاری کردن داریم، شاید این موضوع سلامت، ورود فرزند خانواده به مرحله ای دیگر، شاید شغلی جدیدی باشد که مدت ها در انتظارش بودیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: شکی نیست که هر آمریکایی می تواند شکر گزار زندگی در کشوری باشد که براساس این باور ساخته شده است که همه ما یکسان خلق شده ایم. به عنوان رئیس جمهور نیز من شکرگزارم که شاهد بهتر شدن هر روزه آمریکا باشم، شجاعت نیروهای نظامی و کهنه سربازان ما و ایستادگی خانواده ها ما و خوبی مردم عادی ما که این کشور را خانه خود می دانند.

اوباما گفت: در این عید بزرگ این را نیز به یاد می آوریم که بسیاری از این برکات، ناشی از سخاوتمندی ماست، سخاوتمندی آمریکایی هایی که بانک های غذایی و سرپناه ایجاد می کنند تا اطمینان حاصل شود کسی گرسنه نماند. 

همچنین نامه ها و ایمیل های آمریکایی هایی که به من می نویسند آماده اند خانه های خود را به روی پناهجویانی باز کنند که از بی رحمی های داعش فرار کرده اند، مرا تحت تاثیر قرار داده است. 

همه این را باید بدانند که هیچ پناهجو، مادامی که تحت بازرسی ها و بررسی های سخت گیرانه قرار نگیرد، نمی تواند از مرزهای ما وارد شود. این موضوع پیش از حملات پاریس نیز اینگونه بود و اکنون نیز به جای خود باقیست. آنچه که در پاریس روی داد باعث نشده است که آمریکایی ها آغوش های گشاده خود را ببندند.

وی اظهار داشت: هنوز بعد از چهار قرن، جهان پر از کسانی است که می خواهند از سخت گیری ها در سرزمین خود بگریزند، زنان و مردانی که چیزی بیش از یک مکانی امن برای خود و خانواده شان نمی خواهند. آنچه که آمریکا را آمریکا کرده است، شانسی است که ما برای این افراد ارائه می کنیم. امیدوارم در کنار هم بتوانیم نقشمان را برای نسل آینده ایفا کنیم تا آنان نیز شکرگزار آن باشند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار