مشاور وزیر ارشاد به تماشای نمایش «تاریخ انقضا» نشست

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایش «تاریخ انقضا» را بسیار جذاب و گیرا توصیف کرد و گفت: ما در حوزه دفاع مقدس به پایگاه های ثابت برای اجرای تئاتر نیاز داریم ....

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی گروه؛ دکتر حمید شاه‌آبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در تالار مهر حوزه هنری از نمایش تاریخ انقضا به کارگردانی مریم معترف دیدن کرد.

شاه‌آبادی در حاشیه این دیدار گفت: این نمایش بسیار قصه‌ای گیرا و جذاب دارد، زاویه دید دقیق نویسنده را در اینجا  نشان می‌دهد.  به نظر من دست‌مایه کار به گونه‌ای بود که نیاز مخاطب را به درستی شناخته بود. من بسیار خوشحالم که در حوزه تئاتر دفاع مقدس داریم با گونه‌های جدید آشنا می‌شویم؛ چون این سبک از کار نیاز امروز است. البته به موازاتش باید تبلیغات لازم هم انجام بشود، من فکر می کنم این کار نیازمند یک معرفی جدی تر و در واقع مفصل تری بود که یک مقدار از غریبی خارج شود. نکته دیگر اجرای بسیار خوب بازیگران است که هر کدام نقش خود را به درستی و با دقت و لطافت انجام دادند. ما همیشه از خانم مریم معترف کارهای خوب دیده‌ایم و این زوایه دید جدید هم بر این حرکت مضاعف کرد. به هر حال امیدواریم که  در حوزه  تئاتر دفاع مقدس تحولی جدی داشته باشیم و از این دست کارها را بیشتر در کشور ببینیم.
 
وی درادامه گفت: نکته بسیار مهم این است که ما در حوزه دفاع مقدس به پایگاههای ثابت برای اجرای تئاتر دفاع مقدس نیاز داریم، یعنی اجرای پراکنده تئاترهای دفاع مقدس اجازه جریان سازی به این گونه تئاتر را نمی‌دهد. خوشبختانه کارهای زیادی دارد، انجام می شود اما پراکنده است و تبدیل به یک جریان معرفی‌کننده در این حوزه نیست، به همین جهت ما در سراسر کشور نیاز داریم به سالن‌های اختصاصی  تئاتردفاع مقدس، سالنی که اگر کم هم  هست اما مداوم و همیشگی است تا نمایش دفاع مقدس به عنوان یک ژانر زنده در تئاتر کشورما باقی بماند.

نمایش تاریخ انقضا به کارگردانی مریم معترف از 17 آبان الی 9 آذرماه در تالار مهر حوزه هنری ساعت 19 به روی صحنه می رود.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار