برادر شهید غواص با چه چالشی روبرو است؟

نمایش و «جان‌گز» چالش‌ها و برشی از زندگی خانواده شهید غواص را روایت می‌کند.

فرزین صابونی بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضورش در نمایش «جان‌گز» گفت: پیشنهاد حضور در نمایش «جان‌گز» با موضوع شهدای غواص، چند ماه پیش از سوی نیما دهقان مطرح شد و به سبب سال‌ها همکاری با او و تعامل و شناخت خوب از یکدیگر، پیشنهاد بازی در این اثر نمایشی را پذیرفتم و نقش برادر یکی از 175 شهید غواص را ایفا می‌کنم که مادرش را نیز از دست داده و حالا با پدرش درگیر چالش‌هایی است.

وی در مورد ویژگی‌های نمایش «جان‌گز» بیان کرد: «جان‌گز» چندمین نمایشی است که نیما دهقان با محوریت مسائل جنگ به روی صحنه می‌برد. او خوب می‌داند چگونه نمایشی از گروه تئاتر مقاومت قابل فهم و به دور از شعارزدگی باشد و با مخاطب ارتباط برقرار کند.

صابونی ادامه داد: نمایش «جان‌گز» می‌خواهد در کنار تقدس‌گرایی درست و بجایی که در تمام سال‌های پس از جنگ در آثار مقاومت به چشم می‌خورد، با روایت اصل ماجرا تاثیراتی را که جنگ بر جوامع بشری می‌گذارد و بعد اجتماعی تبعات و بازخورد‌های آن را به دور از کلیشه و تکرار به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: ما باید قهرمان‌هایی که از جنس مردم هستند و از دل اتفاقات کمر شکن عبور کردند را به جامعه نشان دهیم و از خاک ایران، جامعه‌ایرانی، فرزندان آنان، جان و اموال مردم و همه آنچه که آن‌ها از آن دفاع کردند، حفاظت کنیم.

فرزین صابونی در خصوص فعالیت هنری اخیرش گفت: بجز بازی در نمایش «جان گز» به تازگی در فیلم سینمایی «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی ایفای نقش کردم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار