جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش «بینوایان»

نمایش «بینوایان» برگرفته از کتاب «بینوایان» اثر ویکتور هوگو به کارگردانی سروش طاهری، به جشنواره تئاتر فجر می‌رود.

سروش طاهری کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «بینوایان» گفت: کیوان صباغ و مهدی سیم‌ریز بر اساس کتاب «بینوایان» نوشته ویکتورهوگو و وام گرفتن از چهار شخصیت اصلی یعنی فانتین، کوزت،‌ ژاور و ژان والژان و همچنین دراماتورژی این اثر، نمایشنامه را به نگارش درآوردند و ما در حال حاضر با سپری کردن مراحل تمرین، خود را برای جشنواره تئاتر فجر آماده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نمایش «بینوایان» سه شخصیت یعنی فانتین،‌ ژاور،‌ ژان والژان برای نیک بختی و سعادت کوزت تلاش می‌کنند، اما مسئله این است که شخصیت اصلی (کوزت) خودش برای خوشبختی برنامه‌ریزی ندارد و به همین سبب با وجود تمام تلاش‌ها در راه رسیدن به هدف شخصیت‌ها با موانعی روبرو می‌شوند.

طاهری اظهار داشت: زمان نمایش، «بینوایان» نزدیک به 80 دقیقه و شیوه اجرایی آن مدرن است و صحنه‌ این نمایش به صورت یک شهر مینی‌مال طراحی شده و با ایجاد پله در روی صحنه به اختلاف طبقاتی قرن 19 فرانسه اشاره کرده‌ایم.

گفتنی است؛ نمایش «بینوایان» با بازی خسرو شهراز، کوروش زارعی، مانلی حسین‌پور، فروغ احمدی و ... برای جشنواره تئاتر فجر آماده می‌شود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار