در «دردسر بزرگ آقای مدیر» نهان‌ها آشکار می‌شوند

نمایش «دردسر بزرگ آقای مدیر» از اتفاقات پشت پرده مدارس می‌گوید و آن‌ها را آشکار می‌کند.

فرشید ناصری کارگردان نمایش «دردسر بزرگ آقای مدیر» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان درباره یک مدرسه غیرانتفاعی به نام «عصمت» است که کاندیدای بهترین مدرسه منطقه می‌شود؛ اما اتفاقات در طول هفته به گونه‌ای می‌شود که تزلزلاتی ایجاد می‌کند و باعث فاصله گرفتن شرایط آن از قبل خود انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که به این موضوع پرداخت شده بیان کرد: یک نمایش رئالیستی است که تا به حال هیچ کسی نتوانسته آن را روی صحنه ببرد. با نویسنده راجع به این موضوع مدت‌ها فکر کردیم و در آخر اثری را نوشته‌ایم که هر دوی ما دوست داشته‌ایم. در همان ابتدای نمایش، خبری را می‌دهیم که همه را شوکه و شگفت‌زده می‌کند و بازیگرها با بازی خودشان مخاطبان را در این امر همراهی می‌کنند.

ناصری در رابطه با درون‌مایه اثر عنوان کرد: در دورانی که مدرسه می‌رفتیم و درس می‌خواندیم، همیشه اتفاقاتی می‌افتاد که از دید ما و حتی اولیا پنهان بود. در این اثر به همان اتفاقات پرداخته شده تا بالاخره آن مسائل آشکار شوند؛ زیرا که مدرسه محل رشد و پرورش بچه‌هاست و برای رشد هر چه بهتر آن‌ها باید کوشید.

وی در خصوص شیوه اجرا و دکور نمایش خود مطرح کرد: نمایش یک دکور مینیمالیستی و کاربردی دارد که کل داستان در اتاق مدیر مدرسه می‌گذرد و مخاطب هیچ بچه‌ای در این اثر نمایشی نمی‌بیند.

ناصری در این راستا افزود: محیط نمایش به گونه‌ای طراحی شده که کاملا فضای مدرسه را تداعی می‌کند. حتی اتاق دبیران با میز ناهارخوری، همچنین کاپ‌ها و لوح‌های تقدیر دانش‌آموزان که کاملا یادآور آن چهارچوب است را به سمع و بصر مخاطب می‌رساند.

همچنین مخاطبان شاهد مونولوگی از مدیر خواهند بود؛ زیرا که خواسته‌ایم به درستی واقع‌گرایانه باشد.

نمایش «دردسر بزرگ آقای مدیر» به کارگردانی فرشید ناصری از 22 آذر الی 8 دی ماه در تماشاخانه دراما روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به: بازیگران محمدصادق ملکی،‌ محمدصدیقی‌مهر، شهروز شبستری، علیرضا معیدی اشاره کرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار