قائید رحمت: کنترل و نظارت دقیق بر مرزها در امر قاچاق کالا/ قانونی و معقول بستن تعرفه‌ها

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: صورت نگرفتن قاچاق کالا در کشور برای ما یک تکلیف است و باید بر مرزهای ما باید کنترل و نظارت دقیق داشته باشیم.

قائید رحمت: کنترل و نظارت دقیق بر مرزها در امر قاچاق کالا/ قانونی و معقول بستن تعرفه‌هاعباس قائید رحمت عضو هیئت رییسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛اظهار کرد: صورت نگرفتن قاچاق کالا در کشور برای ما یک تکلیف است و مرزهای ما باید بر این امر نظارت و کنترل دقیق داشته باشند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه علی‌رغم تمام تاکیداتی که مسئولین داشته و دارند هر چه زمان می‌گذرد قاچاق نه تنها کمتر نمی‌شود بلکه بیشتر نیز می‌شود .در همه بخش‌ها قاچاق هست و این موضوع به تولید داخل آسیب جدی وارد می‌کند.

قائید رحمت تصریح کرد: ما باید تعرفه‌هایمان را تغییر بدهیم و حق حاکمیت حمایت خود را در راستای دفاع از صنایع داخلی و تولیدکنندگان داخلی نشان دهد.

وی با بیان اینکه امروزه به دلایلی نامشخصی شاهد افزایش قاجاق هستیم،گفت: قاچاق کالا باید به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار مجلس و دولت بحث شودو من پیشنهاد کاهش قاچاق کالا را مکتوب خواهم کرد چرا که بنده به عنوان رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس، شاهد آن هستم که قاچاق کالا به تولید داخلی لطمه می‌زند.

قائید رحمت افزود: همه دستگاه‌ها اعم از وزارت اطلاعات، دستگاه‌های متولی امر، نیروی انتظامی و وزارت اقتصاد باید به این امر ورود کنند و اجازه ندهند که قاچاق بی‌رویه وارد کشور شود زیرا به تولیدات داخل آسیب می‌زند.

وی بیان کرد: نباید اجازه دهیم قاچاق در کشور صورت گیرد بلکه باید کیفیت تولیدات داخلی را افزایش داده تا بتوان رقابت کرد زیرا اگر خودوری خارجی وارد کشور نشود خودروی داخلی کیفیتش ارتقاء نمی یابد.

قائید رحمت گفت: باید تعرفه‌هایمان را قانونی و معقول بسته و رقابت را بین محصولات داخلی و خارجی به نحو معقولی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار