بودجه دولت برای اشتغال جوانان چقدر افزایش یافت؟

عضو هیئت رییسه و سخنگوی کمسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس در لایحه پیشنهادی دولت، هزار میلیارد تومانی که برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده بود را به 4 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

بودجه دولت برای اشتغال جوانان چقدر افزایش یافت؟
عباس قائید رحمت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: حدود بالای 3 میلیون نفر بیکار، 4.5 میلیون دانشجو و 8 میلیون به دنبال فرصت‌های شغلی در جامعه وجود دارد که اگر این تعداد به مشاغلی مانند رانندگی یا دست‌فروشی روی‌آورند  و به درگیری با گروههای مجرم یا سوء استفاده در فروش موادمخدر بگرایند باعث وقوع جرم در کشور می‌شود.

وی در ادامه گفت: باید ریشه‌های وقوع جرم در کشور حل شود و اگر قوانین بازدارنده و ریشه‌های جرم رفع نشود و در واقع پیشگیری قبل از درمان صورت نگیرد جرم افزایش می‌یابد که در همین راستا، مجلس در لایحه پیشنهادی دولت هزار میلیارد تومانی را که برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده بود را به 4 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

قائید رحمت تصریح کرد: وقوع جرم از طریق سلاح گرم یا سرد اگر در صورت آسیب رساندن به فرد باشد جرم است  و به صراحت در قانون آمده و قوانین موجود در مورد جرم کفایت می‌کند.

وی افزود: از سال گذشته تا به حال کشور شاهد افزایش ضرب‌و‌شتم و برخوردهای فیزیکی بوده که مجلس باید از نظر آسیب‌شناسی علت را پیدا کند و به دنبال سرچشمه پیشگیری از جرم با راندمان 30برابری برود.

قائید رحمت اظهار کرد: مجلس باید در بحث موادمخدر و عرضه این مواد و مصرف آن تخصصی‌تر وارد شود چراکه سیاست‌گذاری‌ها و قانون‌گذاری‌ها که علت نابسامانی‌های اجتماعی است درست انجام نشده و دستگاه‌های حمایتی، بهزیستی و کمیته امداد در بحث جرم باید کمک کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: استغال ، جوانان ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار