ورورد غیر قانونی اتباع بیگانه به کشور/تلاش بیشتر نیروی انتظامی و وزارت کشور در مورد اتباع بیگانه

در سالیان اخیر ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران به دلیل جنگ ، آوارگی مسائل و مشکلات اقتصادی کشورهای همسایه بیشتر شده است.

ورورد غیر قانونی اتباع بیگانه به کشور/تلاش بیشتر نیروی انتظامی و وزارت کشور در مورد اتباع بیگانهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به جنگ و مشکلات اقتصادی کشورهای همسایه ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران زیاد شده که در همین راستا از کشورهای پاکستان و افغانستان مهاجرت های غیر قانونی زیادی به کشور صورت گرفته که بعضاً این افراد به دلیل ازدواج هایی که با زنان ایرانی داشتند فرزندانشان را با مشکل تابعیت مواجه کرده  و ورود غیر قانونی این افراد به کشور و کار در ایران فرصت های شغلی را از جوانان ایرانی سلب کرده است.

درزمینه ورور غیر قانونی اتباع بیگانه قوانین بین‌المللی نافذ عمل می‌کنند.با توجه به ورور غیر قانونی اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران و ایجاد مشکلاتی مانند تابعیت برای فرزندان این افراد و گرفتن فرصت های شغلی از جوانان کشورمان باید وزارت کشور و نیروی انتظامی تلاش های چشمگیری را در مورد ورود غیر قانونی این افراد به کشور انجام دهند .

عباس قائید رحمت عضو هیأت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در زمینه ورورد غیر قانونی اتباع بیگانه قوانین بین‌المللی نافذ است و پلیس بین‌الملل بر اساس این قوانین عمل می‌کند .

وی ادامه داد: اتباع بیگانه که از سال های گذشته تا به حال در ایران اقامت داشته‌اند افزایش یافته و ازدواج این افراد با زنان ایرانی برای تابع بودن و اسناد هویتی‌ فرزندانشان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 قائید رحمت تصریح کرد: افرادی از اتباع بیگانه که به سن 18سال رسیدند یا بعد از 18سالگی در صورتی که ازدواجشان قانونی باشد می‌توانند اسناد هویتی دریافت کنند که طبق تخمین ها حدود 200هزار نفر از این افراد چنین شرایطی را داشتند که از این تعداد تنها 2هزار نفرشان توانستند اسناد هویتی بگیرد.

توجه مسئولین به بحث ورورد غیر قانونی اتباع بیگانه با توجه به ورود غیر قانونی اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران ، لزوم توجه بیشتر نیروی انتظامی و وزارت کشور به این امر و دقت به موارد انسانی ورود غیر قانونی اتباع بیگانه از مواردی است که قابل توجه بوده است و امیدواریم دستگاه‌های ذیربط به ساماندهی و جلوگیری از ورود غیر قانونی اتباع بیگانه به کشور را موجب شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار