3 هزار پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی در خراسان رضوی استقرار یافتند

قائم‌ مقام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: 3 هزار پایگاه برای جمع آوری کمک‌های مردمی جشن عاطفه‌ها در خراسان رضوی مستقر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب‌الله آسوده، از برگزاری جشن عاطفه‌ها با شعار «مهر در انتظار همدلی» خبر داد و اظهار کرد: این برنامه با دو رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای کمک به  دانش آموزان نیازمند و نیز فراهم آوردن نگاه ارزشی به تحصیل و علم‌آموزی و حرکت جامعه به سمت علم‌آموزی برگزار می‌شود.

وی تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح مشهد را 65 پایگاه اعلام کرد و افزود: پایگاه مرکزی کمیته امداد در میدان جانباز مستقر می‌شود، در 26 و 27 شهریور ماه در سه هزار پایگاه در کل استان، کمیته امداد آماده دریافت کمک‌ها، هدایای نقدی و غیرنقدی مردم هستند و در سال 93 حدود 20 میلیارد ریال از طریق پایگاه‌ها جمع‌آوری کرده است.

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: جشن عاطفه‌های مدارس نیز هشت مهر ماه در هزار و 995 مدرسه برگزار می‌شود و پایگاه مرکزی در یکی از مدارس منطقه یک است و میزان جمع‌آوری شده در مدارس سال 93 برای جشن عاطفه‌ها حدود 15 میلیارد ریال بود، در مجموع 35 میلیارد ریال در سال گذشته در استان خراسان رضوی جمع‌آوری شد که سهم استان در کشور حدود 9 درصد بود و برای امسال 45 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه 25 هزار دانش‌آموز نیازمند زیر نظر کمیته امداد هستند، بیان کرد: تعداد چهار هزار و 500 دانشجو در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و مبلغ کمک‌هزینه‌های این اداره‌کل با توجه به مقطع و رشته برای دانشجویان برای هر ترم از 200 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است.

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان رضوی افزود: بیشترین نیاز خانواده‌های زیر پوشش این کمیته کمک‌های نقدی است چرا که خانواده‌ها بهتر می‌دانند  چه نیازهایی برای خانواده خود دارند، با توجه به شروع سال تحصیلی پوشاک و لوازم‌التحریر مناسب نیز از اولویت‌های کمک مردمی هستند.

آسوده گفت: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 010522440600 بانک ملی ایران و  یا از طریق درگاه اینترنتی با شماره کارت 6027991899511111 به شناسه 3268 واریز کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان رضوی با بیان این سیاست کمیته امداد در رابطه با خیریه‌ها، سیاست هم‌افزایی در راستای کمک به محرومان و کاهش فقر در جامعه است و نگاه رقابتی نیست، اظهار کرد: این که بتوانیم نیازمندان جامعه را توانمند کنیم به عنوان مهم‌ترین تکلیف به شمار می‌‌رود و لذا درخواست این اداره‌کل از خیریه‌ها این است که کمک‌ها و هدایای مردمی را هدفمند و حساب شده ساماندهی در اختیار نیازمندانی که از قبل شناسایی شدند قرار دهد.

آسوده تاکید کرد: همه ساله نمایندگان کمیته امداد در کشتارگاه مرکزی و دیگر نقاط شهر حضور دارند تا گوشت‌های قربانی را جمع‌آوری کرده و در اختیار افراد نیازمند در سطح شهر توزیع می‌کنند.

وی بیان کرد: صدا و سیما،‌ سازمان دانش‌آموزی کشور، آموزش و پرورش و بسیج هر ساله در برگزاری جشن عاطفه‌ها با کمیته امداد همکاری و  کمک می‌کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان رضوی خطاب به اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان مددکار اطلاع رسانی مردم محسوب می‌شوند تا مردم بتوانند به نیازمندان کمک کنند و فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه ترویج شود در واقع حضور مردم در این جشن علاوه بر اهدای هدایا می‌تواند به نیازمندان این نوید را بدهد که مردم آنان را تنها نمی‌گذارند.

آسوده از برگزاری پنجمین همایش علمی و آموزشی جشنواره امام رضا(ع)در 29 شهریورماه خبر داد و تصریح کرد: این همایش در قالب پنج کارگروه تخصصی برگزار می‌شود و تا کنون 350 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، 75 مورد از آنها پذیرش شده‌اند که تا پایان امروز هشت مقاله برتر اعلام می‌شود، بیشترین تعداد مقاله دریافت شده به دبیرخانه از خراسان رضوی بوده و خوشبختانه پذیرش مقالات نسبت به گذشته تا 80 درصد افزایش پیدا کردند.

وی افزود:  مدیریت فرهنگی خانواده، رسانه، اقتصاد خانواده، آسیب و چالش‌های خانواده، مشارکت‌های مردمی و در قالب سبک زندگی در فرهنگ رضوی به عنوان محورهای این همایش هستند و نیز پنج کارگاه  با همین محورها در حاشیه همایش برگزار می‌شوند.

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: پنجمین دوره همایش ملی سالمندان و  برای دومین بار با میزبانی مشهد در اوایل مهر ماه با حضور 200 سالمندان از سراسر کشور و تجلیل آنها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار