هرتزوگ: هیچ وقت ایران هسته‌ای را نمی‌پذیریم

رقیب نتانیاهو در انتخابات آتی درباره برنامه سخنرانی نتانیاهو در کنگره گفت: دراسرائیل هیچ وقت ایران هسته‌ای را نمی‌پذیریم اما شیوه برخورد با تهدید ایران باید متفاوت باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "اسحاق هرتزوگ" در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت می خواهم برای مردم آمریکا و برای بینندگان شما روشن کنم که در اسرائیل هیچ  اختلافی درباره  تهدید راهبردی ناشی از برنامه ی هسته ای ایران وجود ندارد، روشن است که هیچ یک از سران اسرائیلی از جمله من، هیچ وقت یک ایران هسته ای را نمی پذیریم با این وجود شیوه برخورد با این تهدید باید متفاوت باشد. به نظر من راهی که بنیامین نتانیاهو برای برخورد با این تهدید در پیش گرفته است یعنی سخنرانی در کنگره یک اشتباه است. لازم است که ما با یکدیگر دوستانه کار کنیم و با کسانی که درباره ی توافق بین المللی با ایران مذاکره می کنند همکاری دوستانه داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که این توافقنامه محکم است و هیچ وقت نمی گذارد که بمب هسته ای در ایران تولید شود. وقتی که جنجال‌هایی برسر سخنرانی نتانیاهو در کنگره ایجاد می شود پرسش هایی هم مطرح می شود. اکنون بین  ما و دولت آمریکا اختلاف وجود دارد که این خوب نیست.

"اسحاق هرتزوگ" گفت: من اگر نخست وزیربودم اطمینان حاصل می کردم که هیچ یک از این اقدامات حزبی تلقی نشود. آمریکا همیشه برای ما یک شریک راهبردی بوده است و هرگز  رابطه ی ما با آمریکا حزبی نبود. اسرائیل می دانست که چگونه در دو حزب کارایی داشته باشد و با دو حزب رابطه ای منحصر بفرد داشته باشد. من معتقدم که این اقدام اشتباه خواهد بود که نخست وزیر اسرائیل طوری رفتار کند که بین کاخ سفید و  اسرائیل یکی را انتخاب کرده است. ما مشترکاتی با آمریکا داریم و اهداف مشترک هم داریم و می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ایران تسلیحات هسته ای(!) نخواهد داشت. ما باید به طریقی دوستانه به دولت آمریکا توضیح بدهیم که یک توافقنامه ی بد چه توافقنامه ای است؟ شخص رئیس جمهور آمریکا خودش گفته است که اگر توافقنامه بد باشد ، هیچ توافقی بدست نخواهد آمد. 

اسحاق هرتزوگ در خصوص راه حل دو کشوری گفت: این راه حل هنوز هم واقعگرایانه است. به نظر من راه حل دو کشوری راه حلی ممکن و شدنی است. اکنون روابط با فلسطینی ها به بن بست رسیده است. اکنون یکی از بدترین دوران در روابط ما با فلسطین است. فلسطینی ها به دنبال راه حل یکجانبه رفتند.آنها هم در شورای امنیت و هم در دیوان بین المللی کیفری گام یکجانبه برداشتند. ما اقدامات یکجانبه ی فلسطینی ها را متوقف خواهیم کرد. ما تلاش خواهیم کرد که روند گفتگوها را دوباره احیا کنیم. ما تلاش می کنیم روند سیاسی با فلسطینی ها را احیا کنیم و از جمله همسایگان خود مثل مصر و اردن را وارد می کنیم. ما بار دیگر نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
غلط می کنی هرت وپرت
آخرین اخبار