اسحاق هرزوگ: سخنرانی نتانياهو در کنگره آمريکا باید لغو شود

رهبر حزب مخالف اسرائیل روز پنجشنبه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست سخنرانی خود را در کنگره آمریکا لغو کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس؛ اسحاق هرزوگ رئیس حزب کار اعلام کرد سخنرانی نتانیاهو در کنگره به روابط تل آویو با واشنگتن «آسیب راهبردی» وارد خواهد کرد. 
علاوه بر هرزوگ تعداد دیگری از گروه های مخالف در اسرائیل نیز از نتانیاهو خواسته اند سخنرانی خود را که برنامه ریزی آن را با نمایندگان جمهوری خواه کنگره و بدون هماهنگی با کاخ سفید انجام داده است، لغو کند. 
این اقدام باعث ایجاد اختلاف میان اسرائیل و آمریکا که مهمترین متحد آن است شده است. 
هرزوگ در یک نشست رسانه ای گفت: «بار دیگر از نتانیاهو می خواهم این برنامه را متوقف کند. نتانیاهو! تو نباید بروی. به کنگره آمریکا نرو. تو با اینکار باعث وارد شدن آسیب راهبردی به موضع اسرائیل و روابط آن با آمریکا خواهی شد». 
وی همچنین ضمن انتقاد از تصمیم نتانیاهو مبنی بر خودداری از دیدار با نمایندگان دموکرات سنا در سفر هفته آینده به واشنگتن گفت نخست وزیر اسرائیل «در ساختار سیاسی آمریکا دست به بازی های سیاسی می زند». 
نتانیاهو گفته است مصمم است سخنرانی برنامه ریزی شده خود را در کنگره انجام دهد تا بر خواسته خود در مخالفت با توافق بین المللی در خصوص برنامه هسته ای ایران پافشاری کند. آمریکا و اسرائیل در مورد این سخنرانی دچار اختلاف هستند و این اختلاف با نزدیک شدن زمان سخنرانی شدت یافته است. 
نتانیاهو کشورهای غربی را به همکاری با تهران و دادن اجازه ساخت سلاح هسته ای در ایران متهم کرده است. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا صراحتا این نتیجه گیری نتانیاهو را زیر سوال برده است و سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا نیز سخنرانی وی را در کنگره برای روابط آمریکا و اسرائیل «مخرب» دانست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار