آخوندی خبر داد

افتتاح بيش از ۱۲ هزار واحد مسكن مهر در دهه فجر امسال/ نصب يك دوربين در هر ۲۰ كيلومتر از جاده‌های كشور

وزير راه و شهرسازی با بيان اينكه هر ۲۰ كيلومتر يك دوربين در جاده‌های كشور نصب می‌شود، گفت: اين كار برای آن است كه سرعت متوسط خودروها بين دو دوربين اندازه‌گيری شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندي در حاشيه مراسم افتتاح تقاطع غير همسطح دانشگاه آزاد نجف‌آباد و روكش آسفالت خميني‌شهر نجف‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۱۲۱ كيلومتر بزرگراه در استان اصفهان به مناسبت دهه فجر آماده بهره‌برداري است كه حدود ۶۵ ميليارد تومان براي اين پروژه‌ها اعتبار هزينه شد.

وزير راه و شهرسازي همچنين از تعيين تكليف پروژه كنارگذر شرقي اصفهان خبر داد و گفت: مدت‌ها بود كه درباره اين كنارگذر تصميم‌گيري نشده بود اما با هماهنگي‌هايي اين كار انجام شد. طول كنارگذر شرقي اصفهان حدود ۹۴ كيلومتر است كه ساخت اين پروژه هم براي مردم اصفهان و هم براي عابران محور شمال جنوب مي‌تواند بسيار حائز اهميت باشد.

عضو كابينه دولت يازدهم درباره آخرين وضعيت پروژه خط آهن سريع‌السير تهران - قم - اصفهان گفت: رئيس جمهور بر شروع عمليات اجرايي اين خط آهن تأكيد كرد كه اين پروژه به زودي اجرايي مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي افزود: ۱۲ ميليارد تومان براي ايمني علائم و سيستم‌هاي آشكارسازي به منظور افزايش ايمني تردد اعتبار هزينه شده است.

وي گفت: ايمني يك موضوع نسبي است و عامل انساني نقش بسيار مهمي در بروز حوادث جاده‌اي دارد. حدود ۲۰ ميليون نفر در جاده‌هاي كشور رانندگي مي‌كنند ‌بنابراين رفتار انساني در جاده‌ها موضوع بسيار مهمي است. اقدامي كه بايد انجام دهيم اين است كه با علائم آشكارساز، سطح ايمني در جاده‌ها را افزايش دهيم؛ افزون بر آن بايد نظام كنترل مديريت جاده‌ها را هم اجرايي كنيم.

وزير راه و شهرسازي افزود: در هماهنگي بسيار خوبي كه با پليس صورت گرفته وضعيت ايمني جاده‌ها بهبود مي‌يابد. در اين راستا اطلاعات ثبت شده ۲۴۰ دوربين كه پيش از اين تخلفات را ثبت مي‌كردند اما در اختيار پليس قرار نمي‌گرفت با هماهنگي‌هاي به عمل آمده به پليس راهور ارائه مي‌شود.

وي ادامه داد: ‌البته بر اساس طرح بسيار بزرگي كه در دست انجام است حدود هزار و ۸۰۰ دوربين ديگر براي تمام راه‌هاي شرياني كشور در نظر گرفته شده تا در هر ۲۰ كيلومتر در جاده‌هاي كشور يك دوربين نصب و سرعت متوسط خودروها بين ۲ دوربين اندازه‌گيري شود كه اين طرح به زودي اجرايي مي‌شود اما مهم‌ترين موضوع علاوه بر مباحث فني و مهندسي در جهت بهبود ايمني راه‌ها، تغيير رفتار رانندگان است كه بايد اين موضوع در كل جامعه فرهنگ‌سازي شود.

آخوندي درباره پروژه‌هاي مسكن مهر استان اصفهان نيز گفت: در دهه فجر امسال بيش از ۱۲ هزار واحد مسكن مهر افتتاح شد؛ خوشبختانه در استان اصفهان پيشرفت پروژه‌ها بسيار خوب بود به طوري كه از حدود ۲۱۱ هزار مسكن مهر در اين استان، افتتاح حدود ۲۴ هزار پروژه باقي مانده است كه تلاش مي‌كنيم تا پايان سال ۹۴ تكميل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار