آخوندی در مراسم 12 بهمن؛

چراغ راه امام را به سوی آینده نگاه داریم/ نگاه امام تنها محدود به گذشته نیست

آخوندی گفت: نگاه امام و راه امام محدود به گذشته نیست او متعلق به امروز و آینده ما نیز هست و همه ما باید چراغ راه امام را به سوی آینده نگاه داریم و دیروز را در پرتو افق فردا ببینیم.

چراغ راه امام را به سوی آینده نگاه داریم/ نگاه امام تنها محدود به گذشته نیستبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم سالروز ورود امام خمینی به کشور در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه امام خمینی با بزرگترین استقبال مردمی به فرودگاه مهر آباد آمد گفت: وی دیدار با شهیدان را در بهشت‌ زهرا نخستین میعاد خویش در وطن کرد و سال‌ها بعد باز هم با بزرگترین مشایعت تاریخ ایران به کنار آنان در همان‌جا شتافت.

وی در ادامه افزود: آمدن و رفتن امام خمینی با یک جلوه بود و آمدنش در میان مردم و رفتنش با مشایعت یک جلوه داشت چون هر دو جلوه‌هایی از حق بودند.

آخوندی در ادامه توضیح داد: امام خمینی بزر‌گترین احیاگر و بیدارگر ملت در عصر ما بود و در احیای دین چهره دین را از تحریف و انزوا زدود و در بیدارگری ملت جامعه را از بی‌تفاوتی و جهود در عمل و نظر دور کرد و در اوج انقلاب به خشونت و افراط ‌گری متوصل نشد و هیچگاه از جادعه اعتدال و میانه‌روی و انصاف خارج نشد.

وی توضیح داد: وجه بارز احیاگری امام این است که اسلامی باید بتواند در عمل حلال مشکلات و معضلات انسان و جامعه باشد و به فرموده صریح خود باید تمام سعی ما این باشد که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خم‌های اقتصادی،سیاسی و اجتماعی و نظامی متهم عدم قدرت اداره جهان نگردد.

آخوندی افزود: نگاه امام و راه امام محدود به گذشته نیست او متعلق به امروز و آینده ما نیز هست، امام خمینی از آن همه ایرانیان و همه مسلمانان و انسان‌هایی است که قلبشان برای آزادی و عدالت و رشد و بازآفرینی هر یک از ما می‌تپد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: معمار بزرگ‌ترین انقلاب مردمی پایان قرن بیستم واضع انقلابی به نام خدا و مدافع ثابت قدم حقوق اساسی ملت است و او که میزان را در حکومت‌داری رأی مردم به عنوان حق‌الناس می‌دانست نمی‌تواند در حصار سلیقه‌های تاریخی و سیاسی محدود شود.

وی افزود: این همان خط امامی است که توسط رهبر معظم انقلاب گرفته می‌شود.

آخوندی توضیح داد: جفا به انقلاب اسلامی است که این سرمایه بشری و تاریخی مصروف برداشت‌ها و اغراض عصری خود کنیم بگذاریم امام و امام جوان فکر و جوان‌گرا که نگاهش به آینده بود و در وجود و کلام و رفتارش وحدت ملی، منافع ملی و مصالح ملی را تجلی می‌داد برای امروز و فردا هم امام ملت و امام امت باشد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: به نام امام بازهم می‌خوانیم همه با هم و باز هم می‌گوییم وحدت کلمه و باز هم بگوییم حقوق ملت و باز هم بگوییم پیشرفت همه جانبه و باز هم بگوییم جدایی‌ناپذیری جمهوریت و اسلامیت.

وی خاطرنشان کرد: چراغ راه امام را به سوی آینده نگاه داریم و دیروز را در افق فردا ببینیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار