رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد

غربالگری دیابت و فشار خون در 20 پایگاه جنوب تهران

جعفریان گفت: از حدود 4 تا 5 سال پیش با شروع طرح تحول، پایگاه‌های خصوصی در حاشیه شهر تهران و روستاها برپا کرده‌ایم که فعالیت زیادی در بحث‌ بیماریابی انجام می‌دهند.

دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درمان هزینه دارد و نمی‌توان بدون هزینه کردن، انتظار کیفیت خوب خدمات رسانی داشت. با شروع طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت، ارائه بسته‌های بهداشتی در شبکه‌های روستایی و حواشی شهرها آغاز شده است که ما در تهران از حدود 4 تا 5 سال پیش این خدمات رسانی را آغاز کرده بودیم.  
 
وی ادامه داد: با خرید خدمت از بخش خصوصی و راه اندازی پایگاه‌های خصوصی، طی برنامه‌ای که برای بیماریابی بیمارِ‌ی‌های مزمن مثل فشار خون و دیابت داریم موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌ایم و در جنوب تهران فعالیت 20 پایگاه بیماریابی فشار خون و دیابت به بخش خصوصی سپرده شده است.  
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طبق آمارها بیش از 60 هزار نفر در حواشی تهران و روستاها ثبت شده و پرونده دارند که از این تعداد 20 هزار نفر به طور منظم ویزیت می‌شوند.  
 
دکتر جعفریان در پایان گفت: در بحث مکمل‌ها و داروها و ورود واکسن جدید 5 گانه که شامل کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت و هموفیلوس آنفوآنزا است به سیستم واکسیناسیون کشوری هم مشکلی پیش رو نیست و مراحل کار با موفقیت در حال انجام است.  



انتهای پیام 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار