رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

مرکز تحقیقات علوم اعصاب به همت پروفسور سمیعی تا فروردین ۹۵ آماده می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دیدار با پروفسور سمیعی در مورد مرکز تحقیقات علوم اعصاب گفت: اسکلت‌بندی کار تمام ‌شده و تا فروردین ۹۵ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران ،  شب گذشته نشست مشترکی میان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، پروفسور سمیعی و اعضای موسسه خیریه امام رضا برگزار شد.

علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه گفت: با هماهنگی پروفسور سمیعی و موسسه خیریه امام رضا (ع)، مرکز تحقیقات علوم اعصاب ایران در حال ساخت است و این جلسه به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین متولیان این امر برگزار شده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات علوم اعصاب از نظر علمی و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است و بنای آن به همت موسسه خیریه امام رضا ساخته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: خوشبختانه بخشی که بر عهده دانشگاه بود با برگزاری دوره مشترک PhD علوم اعصاب با دانشگاه هانوفر به خوبی پیش رفته است و در گروه اول، 11 داوطلب نزدیک به دو سال از این دوره را در هانوفر آلمان طی کردند و قرار است به مدت یک سال هم در دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه در مجموع 60 داوطلب در دوره مشترک PhD علوم اعصاب شرکت خواهند کرد افزود: گروه دوم دانشجویان هم با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری قرار است امسال اعزام شوند که امیدواریم با تکمیل این پروژه فارغ‌التحصیلان بتوانند فعالیتشان را ادامه دهند.

جعفریان تکمیل بنای مرکز تحقیقات علوم اعصاب را تا فروردین سال 95 خواند و افزود: اسکلت‌بندی کار تمام‌شده و با پیگیری که هیات امنای خیریه امام رضا (ع)  انجام می‌دهند قرار است منابع مورد نیاز تکمیل بنا و تجهیز آن هم تأمین شود.

حسن امامی رضوی قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌های علوم پزشکی، با اشاره به سابقه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با موسسه بین‌المللی علوم اعصاب هانوفر گفت: دانشگاه با توجه به توانمندی که دارد در این پروژه ورود پیدا کرده و  بیش از سه سال است که از این همکاری می‌گذرد.

وی از برنامه‌ریزی برای ادامه آموزش دانشجویان PhD علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: دانشگاه آمادگی این را دارد که بعد از طی دو سال از دوره آموزشی دانشجویان در هانوفر که چند ماه بیشتر به پایان آن نمانده، ادامه این دوره را برگزار کند و آن‌ها را وارد محیط عملی نماید.

در ادامه، پروفسور سمیعی، ضمن قدردانی از اقداماتی که تاکنون انجام‌شده افزود: خوشحالیم که دانشگاه علوم پزشکی تهران برای برگزاری دوره آموزشی PhD علوم اعصاب اعلام آمادگی و دانشجویان مورد نظر را انتخاب کرده است.

وی افزود: باید مغزهای متفکر جوانان را طوری آموزش دهیم که آمادگی فعالیت در بزرگترین پژوهشکده علوم اعصاب جهان را داشته باشند و خوشبختانه با وجود آنکه هنوز 6 ماه از این دوره دوساله باقیمانده، اولین مقاله های آن در معتبرترین مجلات علمی منتشر شده است.

این جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی، با تأکید بر تکمیل پروژه مرکز علوم اعصاب ایران گفت: با توجه به اقدامات تشخیصی، درمانی و تحقیقاتی که قرار است در این مرکز انجام شود، این مرکز تبدیل به یکی از بزرگترین پروژه‌های ایران شده و بنابراین نباید حتی یک روز مراحل ساخت و تکمیل آن به عقب بیفتد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر اکبریان
۱۸:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
این که برای فارالتحصیلان دکترای علوم اعصاب (که البته این رشته در ایران جدیده )یک بازار کار خوب ایجاد میشه خیلی عالیه
آخرین اخبار