رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

کمبود فضای آموزشی دانشگاه جدی‌ترین مشکل است

دانشگاه علوم پزشکی تهران، را می‌توان بهترین دانشگاه رشته پزشکی در کشور دانست و طبیعتا این بهترین دانشگاه باید بهترین و بیشترین فضای آموزشی را هم داشته باشد که در واقعیت اینطور بنظر نمی‌رسد.

 علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: کمبود فضای فیزیکی آموزشی، مشکل جدی این دانشگاه است و این کمبود به دلیل حجم بالای دانشجویانی بود که طی سالهای ۹۰ و ۹۱ با توافق وزیر بهداشت و وزیر علوم وقت و همچنین روسای دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران در آن دوره، صورت گرفت و برای این توافق دانشکده‌های پزشکی این دو دانشگاه بزرگ در هم ادغام و همه در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به ادامه تحصیل شدند.
 
دکتر جعفریان ادامه داد: طی دو سال در مجموع ۸۰۰ نفر دانشجوی پزشکی وارد این فضا شدند می‌توان گفت، تقریبا چند برابر ظرفیت نرمال است و تا زمان فارغ‌التحصیلی این عده مشکل کمبود فضای فیزیکی را خواهیم داشت. 

وی ظرفیت پذیرش امسال دانشگاه تهران در رشته پزشکی را ۹۵ نفر ذکر کرد و افزود: در زمینه جبران فضای آموزشی یک پروژه برای دانشگاه پزشکی در‌دست اقدام است ولی این فضا برای دانشجویان در حال حاضر میسر نمی‌شود و در آینده به فضل خدا کمبود فضای فیزیکی این قطب آموزشی مهم کشور مرتفع خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار