رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

ارجاع بیمار از بیمارستان دولتی به خصوصی را تائید نمی‌کنم

علی جعفریان گفت: ممکن است انتقال بیمار از دولتی به خصوصی به دلیل محدودیت جدی فضای فیزیکی مراکز دولتی وجود داشته باشد ولی به صورت سیستماتیک در مراکز دانشگاه ارجاع به مراکز خصوصی را نداریم.

دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پنجمین دوره طرح ولایت در بیمارستان امیر اعلم، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طبق کتاب ارزشگذاری نسبی، تعرفه واقعی خدمت به آنچه باید باشد نزدیک می‌شود که چندین سال این فرآیند اتفاق نیفتاده بوده و با این کتاب به عدالت اجتماعی در زمینه قیمت‌ها دست پیدا می‌کنیم. 

وی ادامه داد: در خصوص رشته‌های بین رشته‌ای، اصلاحات بسیار خوبی در کتاب ارزشگذاری نسبی دیده شده است و نتیجه این است که در سالهای آینده شاهد یکسان‌سازی تعرفه‌ها در تمام زمینه‌ها و خدمات پزشکی می‌شویم. 

وی گفت: یکی از ضوابط این کتاب، بازنگری هر ساله کتاب است و در این شرایط امیدوار خواهیم بود که پرداختهای خارج از تعرفه صورت نگیرد، و آنچه امروز در دست ماست کتاب سال ۹۳-۹۴ است. 

دکتر جعفریان با بیان اینکه در تهران پرداخت‌های خارج از تعرفه نداریم گفت: در برخی شهرستان‌ها متاسفانه مشکل پرداخت خارج تعرفه وجود دارد و در طی یک سال گذشته حتی یک گزارش پرداخت خارج از تعرفه در تهران نداشته‌ایم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار