در دومین جلسه شورای برنامه ریزی آزمایشگاه پزشکی؛

نحوه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی بررسی شد

دومین جلسه "شورای برنامه ریزی آزمایشگاه پزشکی" به ریاست معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با حضور اکثریت اعضای شورای آزمایشگاه مرجع تشکیل شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ سمیعی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این جلسه ضمن ارائه گزارشهای آزمایشگاه مرجع سلامت در خصوص نحوه اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه آزمایشگاه پزشکی، برنامه وزارت بهداشت برای پایه گذاری و استقرار نظام ملی اعتباربخشی آزمایشگاههای پزشکی و اجرای برنامه پایلوت مشارکت انجمن‌های علمی در این برنامه در سال جاری، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سمیعی گفت: در این جلسه و با آراء عمومی مقرر شد سه کمیته تحت عناوین " فناوری آزمایشگاه پزشکی"، "ارتقای مدیریت، توسعه و مدلهای اقتصادی مشارکت بخش غیر دولتی در شبکه آزمایشگاهی" و "کمیته راهبردی نظام اعتباربخشی آزمایشگاههای پزشکی" با مشارکت نمایندگان انجمن‌های علمی، نهادها، سازمانها و دستگاههای ذی‌نفع و صاحب‌نظران تشکیل و برای اجرایی کردن تصمیمات و خروجی کمیته‌ها در مدت یکماه برنامه ریزی تشکیل شود.

گفتنی است: جلسات آتی شورا برای ارائه گزارش در ارتباط با سایر امور حوزه آزمایشگاه پزشکی و تصمیم گیری در مورد نیاز به کمیته های اختصاصی دیگر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار