عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

رضایت‌مندی پزشکان عمومی از وضعیت خود پایین است/بار مراجعات اورژانس بر دوش پزشک عمومی است

آریایی نژاد گفت: شلوغی بیمارستانهای دولتی در طرح تحول سلامت گرچه خوشحالی پزشکان بیهوشی و جراح را درپی داشته است اما با نارضایتی پزشکان عمومی و گروه دیگری از پزشکان همراه است.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شلوغی بیمارستانهای دولتی در اثر اجرای طرح تحول سلامت نارضایتی پزشکان عمومی را به همراه داشته است چرا که بار مراجعات اورژانس و درمانگاه‌ها بر دوش پزشک عمومی است در حالیکه این گروه درمانی از سایر پزشکانی که تقریبا به همان اندازه درس خوانده‌اند بسیار پایین‌تر است.

وی گفت: البته ناگفته نماند شلوغی بیمارستانهای دولتی برای کادر بیهوشی و جراحان بسیار هم خوشحال کننده بوده است چرا که درآمد آنها را چندین برابر افزایش داده است.

وی افزود: عدالت حکم می‌کند در وضعیت حقوقی پزشکان عمومی بازنگری شود چرا که با توجه به میزان مراجعات اورژانس‌ها باری که بر دوش پزشکان عمومی است بیشتر از سایر گروه‌های درمانی است.

وی تصریح کرد: وقتی رفاه و رضایت‌مندی پزشکان عمومی پایین باشد با‌لتبع انگیزه و کیفیت کاری آنها تحت الشعا‌ع قرار می‌گیرد و لذا این مهم باید با کارشناسی تغییر یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.