نفت در هفته ای که سپری شد؛

بنزین 400 تومانی اعتبار دارد/نیاز 33 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه صنعت پتروشیمی

افزایش مصرف بنزین با موج جدید سفرهای تابستانی، داخلی سازی 50درصدی تجهیزات صنعت سی ان جی، بلاتکلیفی قبول شدگان آزمون استخدامی صنعت نفت از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طول هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،صنایع نفت و گاز یکی از کلیدی ترین صنعت در عرصه اقتصاد کشور است. این صنعت در بخش های مختلف پتروشیمی، گاز، پالایش و پخش توانسته جایگاه ارزشمندی را در اقتصادی کشور کسب کند.
 
پیش بینی افزایش مصرف بنزین همزمان با موج جدید سفرهای تابستانی/ متوسط مصرف بنزین کشور بیش از68 میلیون لیتر است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با اشاره با اینکه متوسط مصرف بنزین از اول سالجاری تاکنون بیش از68 میلیون لیتر بوده است گفت: پیش بینی می شود بعد از ماه رمضان به دلیل موج جدید سفرهای تابستانی تا پایان شهریور متوسط مصرف بنزین به 70 تا 71 میلیون لیتر برسد.


ثمری، از امضای قرارداد پیگرانی 8 هزار کیلومتر از خطوط سراسری گاز با یک شرکت داخلی خبر داد و گفت: برای نخستین بار بدون حضور شرکت های خارجی تعمیرات اساسی سطح C توربین های شرکت انتقال گاز که پیشرفته ترین تعمیرات اساسی بشمار می رود، نیز در حال انجام است.


جمشیدی دانا با اشاره به اینکه تعمیرات واحدهای پالایش گاز کشور از پیشرفت 47درصدی عبور کرده است گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه فجر جم 5 روز زودتر از برنامه مصوب در حال انجام است و هم اکنون 49 درصد پیشرفت دارد.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از واگذاری نفتکش‌ها از دو هفته آینده خبر داد و گفت: هزار نفتکش جدید مجهز به سیستم‌های روز اروپا به ناوگان حمل و نقل کشور افزوده می‌شود.


دبیر نخستین همایش بین‌المللیHSE در پروژه‌های عمرانی، معدن، نفت و گاز از برگزاری این همایش در روزهای 26 و 27 شهریور ماه در مرکز همایش‌های شرکت منابع آب و نیروی ایران خبر داد.


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفت: اختصاص بنزین برای سفرهای تابستانی بایستی در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و ستاد ریاست جمهوری به تصویب برسد و بعید به نظر می‌رسد که امسال سهمیه ویژه‌ای برای سفرهای تابستانی اختصاص یابد.


عراقی گفت: تشکیل کارگروه مشترک شرکت‌های ملی گاز ایران و گازپروم روسیه با هدف گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه در دستور کار قرار گرفت.


عملیات هات تپ در مرکز پالایش نفت بندرعباس بندرعباس به منظور اتصال به مخازن و راه اندازی آنها در مدت زمان یک هفته توسط اکیپ اعزامی منطقه تهران انجام گرفت.


آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود را درباره تقاضای نفت در جهان در سال 2014 به 91 میلیون و 700 هزار بشکه در روز کاهش داد.


با اتکا به توانمندي صنعتگران و توليد کنندگان ايراني، بيش از 50 درصد از تجهيزات مورد نياز صنعت سي ان جي در کشور داخلي سازي شد.


خطوط لوله 18 و 24 اینچ اصفهان-ری در جاده قدیم قم با احداث پل، ایمن سازی شد.


معاون وزیر نفت در امور مهندسی از اجرایی شدن آیین‌نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: بروزرسانی آیین‌نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران و رفع ابهام‌های قانون برگزاری مناقصات که در دستور کار قرار گرفته بود، مراحل پایانی خود را می‌گذراند.


در صورت تکميل بخش‌هایی از خطوط لوله فرآورده آبادان-ری، تا پايان امسال 420 کيلومتر به خطوط انتقال نفت کشور افزوده شده و خطوط انتقال به حدود 14,4 هزار کيلومتر می‌رسد.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از ایجاد ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون مترمکعب گاز با هدف انتقال گاز از جنوب به شمال کشور با اجرای خط یازدهم سراسری خبر داد.


با افزايش 100 باب جايگاه گاز طبيعی فشرده (سي ان جي)، سهم آن در سبد سوخت کشور تا پايان امسال به 23 ميليون متر مکعب می‌رسد.


ميانگين مصرف بنزين در هفته منتهی به 20 تير امسال با حدود سه ميليون ليتر کاهش نسبت به هفته قبل از آن، به بيش از 63 ميليون ليتر رسيد.


سومين محموله نفتای صادراتی پالايشگاه NGL سيری به ميزان 100 هزار بشکه به مقصد هند صادر شد.


بیش از یک سال از برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران که می‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترین آزمون استخدامی‌کشور یاد کرد، می‌گذرد و شرکت‌کنندگان در این آزمون هنوز بلاتکلیف مانده و با قول‌های بی‌پایان مسئولان شرکت ملی نفت روزها را همچنان پشت سر می‌گذارند.


عضو كارگروه شركت هاي دانش بنيان پژوهشگاه صنعت نفت، با اشاره به اینکه شركت‏‌هاي دانش بنيان مبتني بر ايده‏‌ها و فناوري‌‏هاي جديد و توسعه خدمات و محصولات فناورانه هستند گفت: هدف اصلي شركت‏‌هاي دانش بنيان تجاري‏‌سازي فناوري‏‌ها و ايده‏‌هاي جديد برتر است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تحقیق و تفحص و تشکیل کمیته طبق ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سعی برآن دارند که نحوه واردات بنزین و استانداردهای بنزین تولیدی را بررسی کنند.


شمارش معكوس براي نصب عرشه‌ 12B، نصب موفقيت‌آميز عرشه فازهاي 18 ، 15 و 16 از مهم‌ترین عملیات تاسيسات دريايي در پروژه‌های نفت و گاز است.


نمایندگان مجلس در خصوص آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا معتقدند که در ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص مبادلات محصولات پتروشیمی یک ابهام وجود دارد، به طوری که ابتدا تنها کانال عرضه محصولات، بورس کالا معرفی شده اما در تبصره ای مجوز عرضه خارج از بورس نیز به پتروشیمی ها داده شده است.


اوپک در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد تقاضای جهانی نفت قرار است در سال 2015 به سبب بهبود اوضاع اقتصادی در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اندکی سریع تر افزایش یابد.


معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه هم اکنون برای اجرای ٥٥ میلیون تن پروژه در پتروشیمی نیاز به ٣٣ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، گفت: از این سرمایه گذاری می توانیم سالانه ٢٦ میلیارد دلار درآمد کسب کنیم.


رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه‌داران CNG گفت: ایران بزرگترین ناوگان CNG جهان را دارا است، اما هم‌اکنون به سه هزار جایگاه بنزین و 1500 جایگاه سی ان جی جدید در کشور نیاز دارد.


شركت نفت مناطق مركزي به منظور رعايت قوانين زيست محيطي، كاهش آثار زيانبار پسماندهاي حفاري و كاهش زمان انتظار دكل حفاري براي نخستين بار در كشور موفق به انجام مديريت پسماند سيالات حفاري با هوا شد.


یک مقام لیبیایی اعلام کرد تولید در یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی این کشور از سرگرفته شده است و این میدان با بیش از 90 درصد ظرفیت خود تولید می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار