اصفهان/

هماهنگی بخش خصوصی و دولتی در توسعه زیرساخت های اقتصادی استان ضروری است

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت:برای توسعه زیرساخت های اقتصادی استان،بخش خصوصی و دولتی باید هماهنگ عمل کنند و یک جانبه عمل کردن منجر به نتیجه ای نمی شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،«جعفر ذره بینی»در جمع اعضای کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به همکاری بخش خصوصی و دولتی در ایجاد زیرساخت های اقتصادی استان مانند کارگو ترمینال و طرح بندرخشک گفت:هماهنگی و هم اندیشی بخش های دولتی ، خصوصی و نهادهای عمومی می تواند روند توسعه این زیرساخت ها را سرعت بخشد.

وی اضافه کرد:اتاق اصفهان به پیشنهاد استانداری برای ایجاد این بندر مراحل عملیاتی تشکیل شرکت در شرف تاسیس را انجام و اقدام به واریز سرمایه اولیه هیات موسس کرده است .

وی خاطر نشان کرد:بر اساس هماهنگی های صورت گرفته جانمایی بندرخشک در منطقه شرق با توجه به ویژگی های مورد نیاز این بندر به عهده شرکت مشاوره که از سوی هیات موسس و بر اساس مناقصه انتخاب می شود ،گذاشته شده است.

«رضا خیامیان»مسوول کمیته انرژی کمیسیون تجارت در این جلسه گفت:بندرخشک اصفهان در کنار منطقه ویژه اقتصادی می تواند نقش موثری در صادرات و واردات کالای تولیده شده مرکز کشور داشته باشد.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی انرژی در شهرضا گفت:هیات مدیره این منطقه معرفی شده و مراحل اولیه جهت دریافت مجوزهای لازم صورت گرفته است.

وی از راه اندازی مرکز فناوری نفت و گاز در این منطقه خبر داد و گفت:این مرکز نقش موثری در تقویت و توسعه صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی خواهد داشت.ش/ن

«مرتضی خودسیانی»معاون گمرگ استان اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد گمرک نفتی جهت صادرات تولیدات پتروشیمی،پالایشگاه و همچنین منطقه ویژه اقتصادی شهرضا شد.

«غلامرضا کامیاب»عضو کمیسیون در ادامه با اشاره به مراحل مقدماتی تشکل بندرخشک گفت: شرکت در شرف تاسیس بندرخشک با سرمایه یک میلیارد تومان و ده عضو هیات موسس در استان اصفهان تشکیل شده است.

وی با اشاره به تفویض استانداری اصفهان در پیگیری تاسیس بندرخشک از معاونت برنامه ریزی به معاونت عمرانی گفت:جانمایی بندر خشک نیازمند بررسی و کارشناسی شرکت مشاوره این طرح است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.