مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت:

انتقال 30 درصد "سوخت نیروگاهی" با خطوط انتقال فرآورده

عباسعلی جعفری نسب گفت: 30 درصد انتقال سوخت به نیروگاه‌های کشور سال گذشته از طریق خطوط لوله انجام شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران با مهم برشمردن نقش خطوط لوله در انتقال فرآورده های نفتی، گفت: سال گذشته 121 ميليارد ليتر انواع فرآورده (نفت سفيد، نفت گاز، بنزين و مازوت) با بهره گيری از 14 هزار کيلومتر خط لوله به مبادی مصرف به نقاط مختلف کشور انتقال داده شد.

عباسعلی جعفری نسب افزود: نيروگاهها ازجمله مصرف کنندگان عمده ای هستند که تامين سوخت مايع آنها به منظور توليد برق پايدار اهميت دارد.

به گفته وي؛ سوخت رساني به بخش نيروگاهی کشور از طريق خط لوله، پارسال نسبت به سال قبل از آن، 50 درصد افزايش داشت و اين مهم نقش خطوط لوله را در انتقال فرآورده های نفتی از اين طريق آشکار می کند.

مدير عامل شرکت ملي خطوط لوله و مخابرات نفت ايران تصريح کرد: انتظار می رود با بهره برداری از فازهای جديد پارس جنوبی و افزايش توليد گاز از اين حوزه، سوخت مايع کمتری که به لحاظ قيمتی گرانتر از گاز طبيعي است در مجموعه نيروگاهی کشور مصرف شود.

روزانه بيش از 350 ميليون ليتر نفت خام و انواع فرآورده از طريق خطوط لوله به مبادی مصرف منتقل می شود که به طور ميانگين 180 تا 200 ميليون ليتر آن را فرآورده های نفتی همچون نفت گاز، نفت سفيد و مازوت تشکيل می دهد.

به گفته جعفری نسب، بر اساس شاخص مهم اندازه گيری متريک تن (انتقال فرآورده بر حسب مسافت و وزن) سال گذشته بيش از 57 ميليارد متريک تن نفت خام و فرآورده نفت از طريق خطوط لوله به مبادی مصرف انتقال داده شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوخت ، نیروگاهی ، خطوط ، فرآورده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار