فاجعه

علت حادثه پالایشگاه نفت سپاهان همچنان در حال بررسی است

عضو شورای شهر اصفهان گفت: تا بررسی‌های دقیق تیم کارشناسی آتش نشانی از محل وقوع آتش سوزی پالایشگاه نفت سپاهان اعلام نشود، هیچگونه اظهار نظری در مورد علت حادثه نمی‌توان کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ساعت 4 صبح 7 خرداد ماه پالایشگاه نفت سپاهان دچار آتش سوزی شد که در ساعت 6:30 به عوامل امدادی و هلال احمر اطلاع داده شد.  
 
به سرعت 11 تیم در قالب 45 امدادگر به همراه 16 خودروی عملیاتی و همچنین یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شدند و کار اطفای حریق و نجات و امداد رسانی را آغاز کردند.  
 
مرتضی مرادی پور مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات درباره این حادثه گفت: نیروهای امدادی به کمک کارکنان پالایشگاه نفت سپاهان توسط بسکت‌های آب توانستند آتش را مهار کرده و مصدومان حادثه را که 16 تن بودند،‌ نجات دهند.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: 7 تن از مصدومان تحت درمان سرپایی امدادگران قرار گرفتند و 9 تن دیگر نیز برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به مرکز درمانی منتقل شدند.
 
**جزئیات حادثه آتش سوزی از زبان مدیر عامل پالایشگاه نفت سپاهان
 
محمدرضا موثقی‌نیا درباره آتش‌سوزی پالایشگاه نفت سپاهان گفت: این آتش سوزی در واقع در واحد پرکنی یکی از پیمانکاران ما در جوار فرایندهای اصلی پالایشگاه نفت سپاهان رخ داده است.
 
وی اضافه کرد: دلیل حادثه در دست بررسی است چنانچه عوامل آتش‌زایی مانند گروه رنگ در این واحد کوچک وجود داشته است اما هنوز دلیل حادثه مشخص نیست و باید پس از بررسی معلوم شود.
 
وی تصریح کرد: این اتفاق در کار اصلی پالایشگاه کوچکترین تأثیری نخواهد داشت و سود و زیان شرکت نیز تأثیری ندارد چرا که شرکت به طور کامل بیمه بوده است و پیمانکاران دیگر کار پیمانکار از مدار خارج شده را انجام خواهند داد.

**هیچگونه اظهار نظری در مورد علت آتش سوزی پالایشگاه نفت سپاهان نمی‌توان کرد
 
حاجی رسولی عضو شورای شهر اصفهان پس از صحبت‌های مدیر روابط عمومی پالایشگاه‌ نفت سپاهان به باشگاه خبرنگاران، اعلام کرد: این آتش سوزی که در وسعت و شدت زیادی رخ داد، خوشبختانه به سرعت در مدت 5 ساعت با تلاش تمامی ارگان امدادی به ویژه آتش نشانی مهار شد ولی علت اصلی حادثه توسط تیمی از آتش نشان‌ها در حال بررسی است.
 
وی خاطر نشان کرد: تیم کارشناس آتش نشانی در حال انجام وظیفه است با بررسی دقیق صحنه حادثه گزارش نهایی را از علت وقوع حادثه اعلام خواهد کرد.
 
**نگرانی مسئولان از مسموم شدن اهالی شاهین شهر
 
استاندار اصفهان رسول زرگر پور مهمترین نگرانی‌های این حادثه را سرایت آتش به پالایشگاه نفت ومجتمع پتروشیمی اصفهان و همچنین بروز مسمومیت ناشی از تنفس گازهای سمی حاصل از آتش سوزی در شــهرهای همجوار بیان کرد و افزود: با تلاش مسئولان این نگرانی‌ها رفع شد ولی با این حال ازمردم شاهین شهر خواسته‌ایم تا ساعاتی برای حفظ سلامتی خود از ماسک‌های تنفس استفاده کنند.
 
وی گفت: برای مهار آتش سوزی بیش از 100 دستگاه سنگین و 200 نیروی انسانی از اصفهان و شاهین‌شهر به محل حادثه اعزام و حریق به طور کامل مهار شد.
 
**تکذیب عمدی بودن آتش سوزی نفت سپاهان
 
شهریزی، مدیر روابط عمومی نفت سپاهان در خصوص آتش سوزی در انبار شركت نفت سپاهان اظهار داشت: محل پر كنی این شركت دچار حریق شد كه بلافاصله مامورین آتش نشانی اعزام و آتش سوزی مهار شد.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت اصلی پالایشگاه به قوت خودش باقی است، تخلیه بارگیری طبق روال عادی انجام می شود و خللی در این زمینه بوجود نیامده است.

شهریزی در خصوص علت و میزان خسارت نیز گفت: هنوز این مسئله مشخص نیست و منتظر نظر كارشناسان هستیم.

وی یاد آور شد: این حادثه هیچگونه خسارت جانی برای كاركنان این پالایشگاه در پی نداشته اما تعدادی از مامورین آتش نشانی دچار صدمات سطحی شدند.

مدیر روابط عمومی نفت سپاهان همچنین عمدی بودن حادثه را تكذیب كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار