سه آمریکایی در تيراندازی در بیمارستان کابل کشته شدند

سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد سه تبعه آمریکایی در تیراندازی یک پلیس افغان در بیمارستان کیور در غرب کابل کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد سه تبعه آمریکایی در تیراندازی یک پلیس افغان در بیمارستانی در کابل کشته شدند.

سفارت آمریکا در کابل در صفحه توییتر خود نوشت: با تأسف فراوان تأیید می‌کنیم سه آمریکایی در این حمله کشته شدند.

وزارت امور داخله/کشور افغانستان تایید کرده که فرد تیرانداز از ماموران امنیتی این بیمارستان بوده است.

"صدیق صدیقی" سخنگوی وزارت داخله گفت که مهاجم سرباز پلیس محافظ عامه است که در بازداشت به سر می‌برد. صدیقی گفت که این سرباز پلیس به طرف یک گروه چهار نفری شهروندان خارجی آتش گشود.

در خبرنامه این وزارت آمده که رویداد حوالی ساعت ده صبح به وقت محلی اتفاق افتاد. فرد زخمی دیگر این رویداد از کارمندان زن بیمارستان "کیور" است.

منابع رسمی گفته‌اند که پس از تکمیل تحقیقات، جزئیاتی در مورد هویت و انگیزه فرد مهاجم در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

 گزارش شده که دو نفر از کشته‌شدگان زن بودند.

مسئولین حوزه ششم پلیس کابل هم گفته اند که فرد مهاجم عضو پلیس محافظت عامه بوده که برای تامین امنیت کیور در این بیمارستان مستقر شده بود.

این تازه‌ترین حمله به غیرنظامیان خارجی پس از حمله‌ای به رستورانی در کابل در ماه ژانویه و حمله ماه گذشته مهاجمان مسلح به هتل پنج ستاره سرینا در کابل است.

بیست روز پیش نیز یک پلیس افغان در ولایت خوست در جنوب افغانستان، عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس را کشت و یک خبرنگار دیگر این خبرگزاری را زخمی کرد.

پیش‌تر در غرب کابل نیز در رویدادی در نزدیکی همین بیمارستان مهاجمان انتحاری یک دفتر مربوط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را هدف قرار دادند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار