در دیدار دوجانبه در پاریس مطرح شد؛

ظریف: اميدواريم مشکلات بر سر راه روابط دو جانبه و چندجانبه برطرف شود/ فابیوس: زمان مذاکره نامحدود نيست

وزير امور خارجه کشورمان با "لوران فابيوس" همتاي فرانسوي خود در پاريس ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالي که ظريف براي شرکت در کنفرانس عمومي سازمان آموزشي ، علمي و فرهنگي ملل متحد موسوم به يونسکو عازم پاريس شده است، در وزرات خارجه فرانسه با فابيوس ديدار کرد.

در اين ديدار دو طرف درباره روابط دوجانبه تهران،  پاريس، تحولات منطقه اي و بين المللي به ويژه موضوع هسته اي کشورمان ، مذاکرات 1+5 و تحولات سوريه گفتگو کردند.

وزير امور خارجه کشورمان در اين ديدار با اشاره به سابقه ديرينه روابط مثبت و سازنده ايران و فرانسه، مشترکات فراوان دو کشور را ياداور شد و گفت: اميدواريم با اراده سياسي دو طرف، مشکلات بر سر راه روابط و همکاري هاي دو جانبه و چند جانبه برطرف شود.

وي به موضوع هسته اي کشورمان هم اشاره و روند مذاکرات کشورمان با 5 بعلاوه يک را رو به جلو توصيف کرد و افزود: اميدوارم اين روند در گفتگوهاي دو طرف در ژنو ادامه يابد.

ظريف در پايان اين ديدار با اشاره به ضرورت رفع نگراني هاي دو طرف بر لزوم محترم شمردن حقوق جمهوري اسلامي ايران در استفاده از فن اوري صلح اميز هسته اي تاکيد کرد.

وزير امور خارجه کشورمان در اين ديدار درباره بحران سوريه هم گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتداي اين بحران بر ضرورت حل اين مسئله از طريق گفتگوي سوری، سوري و راه حل سياسي تاکيد کرده و معتقد است حل اين بحران از طريق نظامي امکان پذير نيست.

وي با تشريح تلاس هاي کشورمان براي حل اين مشکل ، امادگي جمهوري اسلامي ايران را براي استمرار اين تلاش ها با هدف کمک به حل اين بحران از طريق سياسي تاکيد کرد.

وزير امور خارجه کشورمان همچنين کشته شدن دو خبرنگار فرانسوي را در کشور مالي به همتاي فرانسوي خود تسليت گفت .

"لوران فابيوس" وزير امور خارجه فرانسه هم در اين ديدار با اشاره به روابط سنتي پاريس با تهران، ضرورت رايزني و همکاري هاي وزارتخانه هاي امور خارجه دو کشور براي يافتن راههاي هموار کردن بستر توسعه روابط دو طرف را خاطرنشان کرد.

وي با اشاره به علاقه‌مندي پاريس براي رايزني با تهران براي توسعه روابط دو جانبه و تحولات منطقه اي از جمله مسئله هسته اي کشورمان و بحران سوريه، رفع موانع از جانب دو طرف را خواستار شد.

وزارت امور خارجه فرانسه در بيانيه اي تصريح کرد: فابيوس ابراز اميدواري کرد مذاکرات بيشتري در آينده داشته باشد و يادآور شد لازم است ايران بايد به گونه ملموس و قابل‌تاييد، به نگراني‌هاي جامعه بين‌المللي پاسخ دهد و زمان مذاکره نامحدود نيست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار