ضرورت تمكين از قانون و نظر شوراي نگهبان در نگاه عالمان و كانديداهاي انتخاباتي

كانديداهاي انتخابات، مراجع عظام، علما و نمايندگان مجلس درباره تصميم شوراي نگهبان اظهار نظر كرده و همه را به تمكين در برابر قانون و نظر شوراي نگهبان دعوت كردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، از آغاز بررسي صلاحيت كانديداها در شوراي نگهبان تا اعلام رسمي اسامي احراز صلاحيت شده، كانديداهاي انتخابات، مراجع، علما و نمايندگان مجلس درباره تصميم شوراي نگهبان اظهار نظر كرده و همه را به تمكين در برابر قانون و نظر شوراي نگهبان دعوت كردند كه در گزارش زير تعداي از آنها آورده شده است.


دشمن"شوراي نگهبان" را مانعي براي خود در رسيدن اهدافش عليه ايران مي‌داند


آیت‌الله اسدالله ایمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با برنامه بدون خط‌خوردگی رادیو گفتگو شوراي نگهبان را به عنوان يک مانع براي تحقق اهداف دشمن عليه ايران دانست.


همه ما مأمور به انجام تکيف و وظيفه‌ايم، نه مأمور به نتيجه


"محمد سعيدي کيا" داوطلب احراز صلاحيت نشده انتخاباتي رياست جمهوري يازدهم طي بيانيه‌اي اعلام کرد که با اعتقاد کامل و بررسي همه جانبه و باور به نياز کشور به روحيه جهادي وارد ميدان انتخابات رياست جمهوري شدم و تا امروز استوار ماندم و امروز با احترام به تشخيص شوراي محترم نگهبان اين تکليف را از دوش خودبرداشته مي‌بينم.
 
 
تاييد صلاحيت‌نشدگان بايد با خضوع از نظر شوراي نگهبان تمکين کنند

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: تائيد صلاحيت نشدگان در انتخابات رياست‌جمهوري بايد با خضوع و تمکين از نظر شوراي نگهبان، در چارچوب قانون مسير خود را طي کنند.


رعايت مرّ قانون از سوي شوراي نگهبان در احراز صلاحيت کانديداها/ تبعيت از نظر شوراي نگهبان وظيفه‌اي شرعي و ملي است

نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان‌شرقي گفت: شوراي نگهبان در احراز صلاحيت کانديداهاي رياست جمهوري مرّ قانون را رعايت کرده و تبعيت و تمكين از نظر اين شورا وظيفه‌اي ملي و شرعي است.


تابع قانون هستم/ بنده و تشکيلات حزب الله از هيچ کانديدايي حمايت نمي‌کنيم

دبير کل حزب الله گفت: درباره عدم احراز صلاحيتم توسط شوراي نگهبان تابع قانون هستم.


حمایت زاکانی از حدادعادل و جلیلی/ تشکر از شورای نگهبان

علیرضا زاکانی، در پی اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، بیانیه ای خطاب به مردم ایران صادر کرد.


موضوع تجدید نظر و رفع ابهامات احتمالی در تصمیم شورای نگهبان را پیگیری می‌کنیم

دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان اسفندیار رحیم مشایی (دولت بهار) درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیانیه‌ای منتشر کرد.


کواکبيان بر اساس تکليف حزبي وارد انتخابات شد/ به نظر شوراي نگهبان احترام مي گذاريم

رئيس ستاد انتخابات حزب مردم سالاري گفت: کواکبيان بر اساس يک تکليف حزبي وارد انتخابات شد و همگي به نظر شوراي نگهبان و قانون احترام مي گذاريم.


واعظ ‌زاده: از راه‌های قانونی اعتراض می‌کنم

یکی از کاندیداهای احراز صلاحیت نشده یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با احترام به شورای نگهبان، نسبت به عدم تایید صلاحیت خود از راه‌های قانونی اعتراض خواهم کرد.


به تصميم شوراي نگهبان کاملا احترام مي‌گذارم

وزیر مسکن دولت نهم گفت: به تصميم شوراي نگهبان درباره عدم احراز صلاحيتم کاملا احترام مي گذارم.


رد صلاحیت‌شدگان با پذیرش قاعدهٔ بازی و تمکین به قانون "حماسه سیاسی" را رقم بزنند

دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت، دغدغه اصلی "منوچهر متکی" حضور پررنگ و با نشاط اصولگرایان در انتخابات خواند و گفت: آن دسته از داوطلبانی که رد صلاحیت شدند با پذیرش قاعدهٔ بازی، کناره‌گیری آرام و تمکین به قانون، حماسه سیاسی را رقم بزنند.


از تصمیم شورای نگهبان برای احراز صلاحیت نامزدها استقبال می‌کنم

"بهمن لامعی"، کاندیدای احتمالی انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: من از هرگونه تصمیم اعضای محترم شورا برای احراز صلاحیت نامزدهای ثبت‌نام شده استقبال و با کمال افتخار از دیدگاه‌های اتخاذ شده برای صیانت از مسئولیت شرعی و قانون شورا در تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت و اطاعت می‌کنم.


همه باید قانون را بپذیرند تا آبروی نظام و انقلاب حفظ شود

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که به زودی اسامی نامزدهای ریاست جمهوری اعلام می‌شود، گفت: زمانی که صلاحیت‌ها اعلام شد، همه باید قانون را بپذیرند تا آبروی نظام و انقلاب حفط شود.


نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صورت عدم احراز صلاحیت چه کار می‌کنند؟ + فیلم

با نزدیک شدن به زمان اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، باشگاه خبرنگاران به مرور مصاحبه‌های کاندیداهای ثبت‌نام کننده در انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان پرداخته است.


اگر رد صلاحیت شوم حق خود را از مسیر قانون پیگیری می‌کنم

مشایی گفت: اگر صلاحیت بنده احراز نشود، از مسیر قانون حق خود را پیگیری خواهیم کرد.


کانديداها و طرفدارانشان بايد از قانون تبعيت کنند

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: هم کاندیداها و هم طرفداران‌شان باید بعد از اظهارنظر شورای نگهبان از قانون تبعیت کرده و به آن احترام بگذارند.


هر کس خلاف قانون حرکت کند مردم جلوي آن خواهد ايستاد/ از نظر شوراي نگهبان تمکين مي‌کنم

يکي از نامزدهاي رد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري گفت: هر کس بخواهد خلاف قانون حرکت کند قطعا مردم جلوي آن‌ها خواهد ايستاد.


راي شوراي نگهبان بايد از سوي همگان فصل‌الخطاب قرار گيرد

عضو هيئت‌رئيسه مجلس در مورد احتمال اعتراض از سوي آيت‌الله هاشمي و اسفنديار رحيم مشايي گفت: آنچه شوراي نگهبان در مورد احراز صلاحيت يا عدم احراز صلاحيت کانديداي انتخابات رياست جمهوري منتشر کرده بايد از سوي همگان پذيرفته شود.


شورای نگهبان تابع مصلحت‌اندیشی سلیقه‌ای نیست/مرحله اعتراض وجود ندارد + فیلم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آنچه ملاک شورای نگهبان بوده و هست قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری است و شورای نگهبان به غیر از این نمی‌تواند چیز دیگری را مدنظر قرار دهد.


نامزدي كه از راه‌هاي غيرقانوني به راي شوراي نگهبان اعتراض كند "معاند" است

سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي مجلس، تنها مرجع رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي رياست‌جمهوري را شوراي نگهبان دانست و گفت: عدم تمکين کانديداهاي رياست‌جمهوري به راي اين شورا مخالفت با نظام است.


نامزدي كه در مقابل قانون تمكين نكند همان بهتر که رد صلاحيت شود

يک قاضي ديوان عالي کشور گفت: کانديداها بايد اعتراض قانوني خود را به شوراي نگهبان ارائه كنند و حق ندارند در فضاي جامعه نا آرامي ايجاد كنند.


ضرورت تمكين و رعايت قانون از سوي رد صلاحيت شدگان/ برگزاري كارناوال اعتراضي ممنوع

رئيس اتحاديه كانون‌هاي وكلا با بيان اينكه نظر شوراي نگهبان مسير قانوني خود را طي مي‌كند، گفت: كانديداهاي رد صلاحيت شده حق اغتشاش، اعتراض و تشكيل كارناوال در خيابان‌ها را ندارند.


ضرورت التزام كانديداها و هوادارن آنها به قانون

عضو كميسيون حقوقي مجلس هشتم گفت: ارسال نامه‌هاي گروه‌ها، احزاب و شانتاژهاي رسانه‌اي دشمن مبني بر اعتراض به رد و يا تائيد صلاحيت كانديداها تاثيري در نظر شوراي نگهبان نخواهد داشت.


تمکين از نظر شوراي نگهبان ضروري است


عضو فراکسيون اصولگرايان و رهروان ولايت گفت: شوراي نگهبان براساس ملاک‌هاي قانوني نظر خود را اعلام کرد و تمکين از آن ضروري است.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار